عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس معتقد است مشکلات ایجاد شده در حوزه چاپ و نشر، باعث وارد شدن صدمه به کتابخوانی و حوزه فرهنگ در کشور خواهد شد.

دولت حوزه کاغذ و نشر را رها کرده است
غلامعلی جعفرزاده  در خصوص وضعیت نامساعد حوزه  چاپ و نشر و گران‌شدن کاغذ گفت: مشکلاتی که ناشران با آن مواجه هستند، در بعد فرهنگی و اجتماعی بر جامعه تأثیر می‌گذارد و سبب کاهش استفاده مردم از کتاب و سبب بروز مشکلات فرهنگی در کشور خواهد شد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: باید این نکته مورد توجه قرا گیرد که با توجه به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، نباید دولت حوزه نشر را به حال خود رها کند و ناشران که با مشکل تهیه کاغذ و همچنین با مشکل قیمت کاغذ مواجه شده‌اند، از جانب دولت حمایتی از آنها صورت نگیرد.

این نماینده مجلس در دوره دهم ادامه داد: مشکلات ایجاد شده در حوزه نشر، بطور قطع باعث وارد شدن صدمه به کتابخوانی و فرهنگ کشور خواهد شد و دولت لزوما باید تدبیری جدی بیاندیشد و همانند حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم رها نشود.

وی اظهار داشت: جای تأسف دارد که دولت ارز مورد نیاز واردکنندگان کاغذ و مقوا نیز تأمین نمی‌کند و بجای حل مشکلات حوزه کاغذ و نشر، این حوزه رها کرده، لذا تأکید بر این است که حوزه فرهنگ که در کشور ما مظلوم واقع شده، بیشتر از گذشته آسیب نبیند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت وظیفه دارد در وهله اول با حل کردن مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، حل مشکلات فرهنگی آنها را نیز مورد توجه قرار دهد و در کنار تأمین ارز مورد نیاز واردکنندگان کاغذ و مقوا، حوزه نشر را تقویت و ناشران را در این خصوص یاری کند.

پایان پیام/

منبع: خانه ملت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.