مدیرعامل اتحادیه گاوداران خراسان‌رضوی گفت: با توجه به افزایش قیمت نهاده و افزایش بهای تمام‌شده نیاز داریم دولت در نرخ خریدهای حمایتی خود تجدیدنظر کند چون بهای تمام شده و قیمت خرید برای دامداران همخوانی ندارد.

اتحادیه گاوداران خراسان رضوی خواستار گرانی بیشتر قیمت شیر خرید

فرشید صراف  اظهار داشت: از سال گذشته قرار بود قیمت مصوب شیر ‌تعیین شود اما متاسفانه در مراحل سازمانی درگیر بوده و تاکنون اتفاقی نیفتاده است.

مدیرعامل اتحادیه گاوداران خراسان‌رضوی با بیان این‌که امر فوق سبب تعریف‌نشدن قیمت واقعی شیر شده است، ادامه داد: از طرف دیگر پرداخت‌نکردن به‌موقع هزینه‌ها به دامداران سبب شده ‌با مشکل نقدینگی مواجه شوند و نتوانند خرید فصلی خود را انجام دهند.

وی با تأکید بر اینکه خرید فصلی همان خرید نهاده‌ها و علوفه است، تصریح کرد: خرید نهاده‌ها برای دامداران از اهمیت بالایی برخودار است و اگر نتوانند خریدهای فصلی خود را انجام دهند مجبور هستند در طول سال و با قیمت بالاتری آنها را خریداری کنند. 

وی ضمن اشاره به احیاء خرید حمایتی دولت عنوان کرد: با توجه به افزایش قیمت نهاده و افزایش بهای تمام شده نیاز داریم دولت در نرخ خریدهای حمایتی خود تجدید نظر کند چراکه بهای تمام شده و قیمت خرید برای دامداران همخوانی ندارد.

مدیرعامل اتحادیه گاوداران خراسان رضوی با اعلام این که امیدواریم دولت با درایت و پیگیری خود قیمت مصوب را تعیین کرده و نرخ خرید حمایتی افزایش دهد، گفت: استان خراسان رضوی در تولید گوشت رتبه نخست کشور و در تولید شیر رتبه سوم کشور را دارد این مسئله در سطح کشور سبب شده دولت نگاه ویژه‌ای به این استان داشته باشد.

صراف اظهار داشت: سالانه بین 900 هزار تا یک میلیون تن شیر و 75 هزار تن گوشت در استان خراسان رضوی تولید می‌شود. در سال‌های اخیر به علت مشکلات اقتصادی تعداد دام‌های استان کاهش یافته و روند رو به رشد در کیفیت سبب شده که تولید افزایش یابد.

مدیرعامل اتحادیه گاوداران خراسان رضوی با بیان اینکه در کشور ما اکثر گاوداری‌ها سنتی هستند و تکنولوژی در آن‌ها به کار برده نشده، افزود: گاوداری‌های ما از فناوری عقب هستند و به همین دلیل اشتغال‌زایی این بخش زیاد است چرا که تکنولوژی کم‌تر نیاز بیشتر به نیروی انسانی دارد. طبق آمار و اطلاعات کشوری بخش کشاورزی بیشترین ارزش افزوده نسبت به دیگر صنایع در کشور دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.