مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش از ممنوعیت فعالیت سرویس‌های غیر رسمی‌مدارس در سال تحصیلی جدید خبر داد وگفت: با رانندگان متخلف طبق قانون جرایم رانندگی برخورد می‌شود.

ممنوعیت فعالیت سرویس‌های غیر رسمی‌ مدارس
نورعلی عباسپور مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی  قدس آنلاین، درباره فعالیت سرویس های حمل و نقل دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید گفت: از حدود ۱۳ میلیون دانش آموز در کل کشور نزدیک به دو میلیون نفر از سیرویس رسمی‌م دارس استفاده می‌کنند. در واقع جمعیت قابل توجهی از دانش‌آموزان از سرویس‌های آزادبر که با مدارس طرف قرارداد نیستند، استفاده می‌کنند.  
وی با اشاره به ایمنی و امنیت بالای سرویس‌های رسمی‌مدارس در مقایسه با آزادبرها گفت: سال گذشته تنها ۵ مورد حادثه در سرویس مدارس رسمی‌ رخ داد که آسیب چندانی به‌دنبال نداشت در حالیکه شاهد مواردی حادثه حتی منجر به مرگ دانش آموزان در سرویس آزادبرها بوده‌ایم که این موضوع به خوبی تفاوت این سرویس‌ها را از لحاظ  کیفیت و سطح ایمنی نشان می‌دهد اما با این وجود خیلی از خانواده‌ها به دلیل گرانتر بودن سرویس‌های رسمی‌ ترجیح می‌دهند از سرویس‌های آزادبر استفاده کنند.  
وی وجود هزینه‌های بالاسری را عمده دلیل  گرانتر بودن سرویس‌های رسمی‌مدارس دانست و افزود: این سرویس‌ها در قالب شرکت‌های پیمانکاری فعالیت می‌کنند که باید بابت اخذ پروانه کار، بیمه، ارائه آموزش به رانندگان و... هزینه پرداخت کنند. ضمن این که سرویس‌های رسمی‌باید مجهز به وسایل کمک‌های اولیه، اطفای حریق،   وغیره باشند که برای این امور هم باید پول  بدهند از این رو کل فرایند کار آنها در قیاس با آزادبرها هزینه بردارتر است.  
عباسپور ارزانتر بودن سرویس‌های مدارس آزادبر را به دلایل یاد شده امری کاملاً طبیعی و در راستای جذب مشتری  دانست و با ابراز بی‌اطلاعی از میانگین درصد اختلاف نرخ این سرویس‌ها با یکدیگر گفت: بهرحال طبق دستورالعمل جدید دانش آموزان باید ازسرویس‌های رسمی‌مدارس استفاده کنند یعنی فعالیت سرویس‌های آزاد بر ممنوع شده است.
مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت فعالیت سرویس‌های مدارس تحت پوشش یکی از شرکت‌های حمل و نقل تصریح کرد: اگر شخصی بخواهد خارج از دایره شرکت‌های پیمانکاری اقدام به حمل دانش آموزان به مدارس کند، طبق قانون جرایم رانندگی با او برخورد می‌شود و جریمه خواهد شد.  
وی در خاتمه  با اشاره به ساماندهی سرویس مدارس و همچنین  وظایفی که وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، راه و شهر سازی و کشور در این ارتباط دارند به بحث کرایه سرویس مدارس در سال تحصیلی آینده پرداخت و گفت: نرخ نامه را شورای شهر می‌دهد و پیشنهاد نرخ‌ها هم از  سوی کارگروه ماده ۱۸  ارائه می‌شود که این نرخ‌ها در مناطق مختلف با یکدیگر تفاوت دارند. یعنی کرایه‌ها بر اساس کیلومتر، فاصله مبداء تا مقصد،   ترافیک، ناهمواری‌های جاده  و زمان محاسبه می‌شود. یعنی یک نرخ مشخصی برای سرویس مدارس تعیین نمی‌شود. اما در مجموع نرخ سرویس‌ها در سال تحصیلی آینده در مقایسه با دوره تحصیلی گذشته ده درصد افزایش خواهد داشت.
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.