۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵
کد خبر: 614861

حجةالاسلام والمسلمین حسن نوروزی درباره استجازه رئیس قوه‌قضائیه از رهبر معظم انقلاب اسلامی در برخورد با اخلالگران در نظام اقتصادی و اینکه آیا انتقادات مطروحه در خصوص این اجازه را وارد می‌داند یا خیر اظهار کرد: اجازه‌ای که رئیس قوه‌قضائیه از رهبر معظم انقلاب برای برخورد با اخلالگران اقتصادی گرفته، بسیار مفید بوده است و انتقاداتی که مطرح می‌شود درست نیست.

 تشکیل دادگاه‌های مبارزه با مفاسد اقتصادی

به گزارش قدس آنلاین، حجةالاسلام والمسلمین حسن نوروزی  درباره استجازه رئیس قوه‌قضائیه از رهبر معظم انقلاب اسلامی در برخورد با اخلالگران در نظام اقتصادی و اینکه آیا انتقادات مطروحه در خصوص این اجازه را وارد می‌داند یا خیر اظهار کرد: اجازه‌ای که رئیس قوه‌قضائیه از رهبر معظم انقلاب برای برخورد با اخلالگران اقتصادی گرفته، بسیار مفید بوده است و انتقاداتی که مطرح می‌شود درست نیست.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بحث افساد فی‌الارض نیاز به حکم حکومتی بود که رهبر انقلاب این اجازه را صادر کردند، افزود: مسئله نخست که در این اجازه وجود دارد، بحث تشکیل دادگاه‌های مبارزه با مفاسد اقتصادی است زیرا این موضوع امر لازمی در رسیدگی به این نوع پرونده‌ها تا دست قضات باز باشد.

نوروزی ادامه داد: بحث دوم، مسئله آئین دادرسی پرونده‌های اخلالگران و مفسدان اقتصادی است که در اجازه اخذ شده از رهبر معظم انقلاب اسلامی، زمان‌بندی‌ها فعلی موجود در آئین دادرسی کیفری کمتر شده است. زمان رسیدگی‌ها در آئین دادرسی کیفری موسع‌تر است اما اینجا به خاطر فوریت و لزوم رسیدگی سریع، زمان مضیق‌ شده است.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی افزود: مسئله سوم هم در این موضوع، برخورد جدی با مفسدان اقتصادی است زیرا در رسیدگی به این پرونده‌ها ممکن است برخی مفسد فی‌الارض شناخته شده و لذا اعدام شوند.  بنابراین اینها سه مسئله حساس بود که رئیس قوه‌قضائیه از رهبر معظم انقلاب اجازه خواست و رهبری هم موافقت کردند.

نماینده مردم رباط‌کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سئوال که برخی می‌گوید با کم شدن زمان رسیدگی، امکان دارد حق برخی افراد ضایع شود، گفت: به همین خاطر از رئیس قوه‌قضائیه اجازه گرفته شده تا کسی نگوید چرا خارج از مواد آئین دادرسی کیفری اقدام می‌شود. در این شرایط حساس که آمریکا اتاق جنگ خود را در خزانه‌داریش مستقر کرده و با ما می‌جنگد و از آن طرف برخی‌ها با آمریکا همکاری می‌کنند و با ایجاد آشوب در بازار سکه، ارز و خودرو و احتکار، مملکت را به هم ریختند، لازم بود رئیس قوه‌قضائیه را این اجازه را بگیرد و رهبر انقلاب هم به درستی موافقت کردند تا همگان بدانند نظام با کسی شوخی ندارد.

وی تصریح کرد: وقتی بازار  بهم ریخته، کارخانه‌ها تعطیل شده، بازار ارز نوسانات شدید دارد، ارزش پولی ملی کاهش یافته و مردم ناراحت هستند، گرفتن این اجازه برای برخورد با مفسدان اقتصادی و اخلاگران در نظام پولی و بانکی کشور، کار عالی بود.

نوروزی گفت: این اجازه نشان می‌دهد که رافت اسلامی حدی دارد و اینگونه نیست که افراد با خیرگی تمام هر کاری می‌خواهند بکنند و از رها باشند و از گریزگاه‌های قانونی سوءاستفاده کنند و خودشان را نجات دهند. به نظر می‌رسد در اینجا دستور انقلابی برای حفظ کشور و انقلاب لازم است و این سختگیری، خواست ملت، انقلاب و نظام اسلامی است که نباید رحم کرد.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی همچنین به تصویب طرح مبارزه با جرایم اقتصادی در کمیسیون متبوع خود اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه تصویب این طرح و تبدیل شدن آن به قانون طول می‌کشید، لذا اجازه‌ای که رئیس قوه‌قضائیه از رهبر انقلاب گرفت، بسیار خوب بود.

وی افزود: البته طرح مبارزه با جرایم اقتصادی هم بعد از تصویب در کمیسیون قضایی به صحن علنی مجلس ارسال شده و در این طرح در قالب سازمان مبارزه با جرایم اقتصادی، اقتصاد ویژه، آئین دادرسی ویژه و ضابطان ویژه پیش‌بینی شده است. ۸۰ نفر از نمایندگان هم امضا و درخواست کردند رسیدگی به این طرح در اولویت صحن مجلس قرار گیرد و فکر می‌کنیم هفته آینده به تصویب مجلس برسد.

منبع: افکارنیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.