قدس آنلاین: رئیس انجمن قطعه‌سازان خراسان‌رضوی گفت: عمده واحدهای قطعه‌ساز خراسان‌رضوی ۴۰ درصد تعدیل نیرو داشته‌اند.

عمده واحدهای قطعه‌ساز خراسان‌رضوی ۴۰ درصد تعدیل نیرو داشته‌اند

به گزارش قدس آنلاین محمد مهدی شکورزاده اظهار داشت: متأسفانه نامه‌ای که قطعه‌سازان به رئیس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت نوشته‌اند مبنی بر اینکه ۴۵۰ هزار شغل در این صنعت در حال نابودی بوده و امکان فعالیت آنها از ابتدای شهریورماه وجود ندارد کاملا درست است.

وی بیان کرد:  از ۵ ماه پیش تاکنون قیمت مواد اولیه برای واحدهایی که از داخل مواد اولیه خود را تهیه می‌کردند چند برابر شده و در مورد واردات هم مشکلات بسیار زیادی وجود داشته است.

رئیس انجمن قطعه‌سازان خراسان رضوی تأکید کرد: حدود ۵ ماه است که هیچ مواد اولیه‌ای وارد نشده و همان میزانی هم که وارد شده به علت مشکلات ارزی در گمرک‌ها باقی مانده و  به همین علت دیگر توان ادامه فعالیتی برای واحدها باقی نمانده است.

شکورزاده تصریح کرد: در خراسان رضوی ۷۵ واحد قطعه سازی وجود دارد که متوسط ۵۰ درصد ظرفیت خود را استفاده می‌کنند و به طور میانگین ۴۰ درصد تعدیل نیرو در واحدها رخ داده است.

وی با بیان اینکه برخی از شرکت‌ها مجبور هستند به علت برخی از ارتباطات با خودروسازان نیروهای خود را تعدیل نکنند، تصریح کرد: اما ظرفیت تولید آنها بسیار کم بوه و از بخش اعظم ظرفیت خود استفاده نمی‌کنند.

رئیس انجمن قطعه‌سازان خراسان رضوی با اشاره به افزایش قیمت مواد اولیه تولید داخل، خاطرنشان کرد: در نظر بگیرید واحد قطعه‌ساز قراردادی را با خودروساز و یا هر خریداری منعقد کرده اما هم اکنون قیمت فولاد از ۱۸۰۰ تومان به ۶۰۰۰ تومان رسیده و طرف قرارداد هم این افزایش قیمت را قبول ندارد و طبیعی است که توان ادامه فعالیت  وجود نداشته باشد.

شکورزاده تصریح کرد: متأسفانه دولت در بخش‌هایی که می‌تواند اعمال قدرت داشته باشد این کار را انجام نمی‌دهد؛ تمام واحدهای تولیدکننده مواد اولیه صنایع قطعه‌سازی در اختیار دولت هستند اما آنها قیمت خود را بالا برده و به علت انحصاری بودن کاری هم نمی‌توان انجام داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.