گفته می‌شود رئیس سازمان اطلاعات مصر برای دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان و نهایی کردن جزئیات توافق آتش‌بس، به فلسطین اشغالی سفر کرده است.

سفر محرمانه رئیس اطلاعات مصر به تل‌آویو

به گزارش قدس آنلاین،  منابعی در رژیم صهیونیستی از سفر محرمانه رئیس دستگاه اطلاعات مصر به فلسطین اشغالی خبر دادند.

شبکه «آی۲۴ نیوز» امروز پنجشنبه گزارش داد که ژنرال «عباس کامل» رئیس سازمان اطلاعات مصر روز گذشته (چهارشنبه) به صورت مخفیانه به تل‌آویو سفر و با مقامات رژیم صهیونیستی دیدار کرده است.

گفته می‌شود هدف اصلی این سفر، مذاکره بر سر جزئیات طرح پیشنهادی مصر برای برقراری آتش‌بس طولانی مدت بین رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت اسلامی «حماس»، تسهیل محاصره نوار غزه و همچنین بهبود بحران انسانی در این منطقه است.

برخی منابع فلسطینی نیز می‌گویند قرار است بعد از دیدار عباس کامل با صهیونیست‌ها و نهایی شدن جزئیات توافق آتش‌بس، امروز (پنجشنبه) به کرانه باختری سفر و با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان نیز دیداری داشته باشد.

در همین حال، دو هیأت از حماس و جنبش مقاومت «جهاد اسلامی» در حال اجرای مذاکراتی در قاهره، پایتخت مصر، برای جمع‌بندی تفاهمنامه‌ای جهت پایان درگیری‌ها با رژیم صهیونیستی در نوار غزه در ازای برداشته شدن محاصره و ورود کمک‌های اقتصادی به این منطقه هستند.

سفر رئیس اطلاعات مصر به فلسطین اشغالی در حالی است که پیشتر گفته شده بود «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ماه می طی سفری مخفیانه به قاهره، با «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور این کشور دیدار و درباره یافتن راهکاری سیاسی برای پایان دادن به بحران غزه گفت‌وگو کرده بود.

به نوشته وبگاه آی۲۴ نیوز، پیشنهادهای مربوط به طرح آتش‌بس که اکنون بین طرفین مورد بحث قرار دارد، شامل آتش‌بس طولانی مدت بین رژیم صهیونیستی و حماس، سپردن کنترل نوار غزه به تشکیلات خودگردان، اجرای برخی پروژه‌های انسانی مانند تاسیس نیروگاه برق در غزه، و در مراحل بعدی مذاکره برای تبادل زندانی می‌شود.

طی هفته‌های اخیر وضعیت نوار غزه به خاطر تداوم خشونت و حملات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان معترض در جریان تظاهرات بزرگ راهپیمایی بازگشت در مناطق مرزی و همچنین پدیده بادبادک‌ها و بالن‌های آتش‌زا تشدید و متشنج شده است. 

بامداد پنجشنبه ۱۸ مرداد بود که گروه‌های مقاومت فلسطینی در نوار غزه، در واکنش به حملات هوایی شدید جنگنده‌ها و توپخانه‌های رژیم صهیونیستی به این منطقه، بیش از ۲۰۰ راکت به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین در نزدیکی غزه شلیک کردند. در حملات صهیونیست‌ها به غزه، سه نفر از جمله یک مادر و طفل خردسالش، به شهادت رسیده و ۱۱ نفر زخمی شدند. (جزئیات بیشتر)

همچنین در یک ماه اخیر چندین بار گزارش‌های مختلفی مبنی بر حصول توافق آتش‌بس بین گروه‌های مقاومت در نوار غزه و ارتش رژیم صهیونیستی منتشر شده بود که هر بار یکی از طرفین یا آن را تکذیب می‌کرد یا با تبادل آتش، نقض می‌شد.

منبع: فارس 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.