عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت بهره‌گیری از توان‌بخش خصوصی در پیشبرد اهداف سلامت به‌ویژه در این دوره خاص زمانی برای عبور از این مرحله سخت گفت: متأسفانه فضای پزشک ستیزی ناخودآگاه در جامعه رواج پیداکرده است.

فضای پزشک‌ستیزی ناخودآگاه در جامعه رواج پیداکرده است / ضرورت استفاده از توان‌بخش خصوصی برای پیشبرد اهداف سلامت

به گزارش قدس انلاین ،  بهروز بنیادی در جمع پزشکان کاشمری که در گرامیداشت روز پزشک و داروساز به همت سازمان نظام پزشکی این شهرستان برگزار شد، گفت: به‌عنوان یک پزشک و نماینده مجلس با تمام دغدغه‌های جامعه پزشکی آشنا هستم و در این راستا با دریافت شکوائیه‌های مختلف در خصوص مسائلی نظیر تداخل در بخشنامه‌ها، مباحث مالیاتی، تداخل رشته‌ای و بین‌رشته‌ای آن‌ها را در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دنبال کردیم.

وی با اشاره به ارائه نظرات مختلف از سوی اعضای کمیسیون بهداشت و درمان در مباحث مختلف افزود: اگرچه ممکن است بسیاری از این آرا، وفق مراد جامعه پزشکی نباشد اما به بحث دموکراسی و رأی احترام می‌گذاریم.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه ممکن است در فضای کاری این مسأله جاافتاده باشد که جامعه پزشکی یک جامعه بی‌نیاز است ابراز داشت: متأسفانه فضای پزشک‌ستیزی ناخودآگاه در جامعه رواج پیداکرده است و برخی عناصر شناخته‌شده در این زمینه پمپاژ خبری می‌کنند و به‌نوعی زحمات همکاران مختلف را در رده‌های سلامت زیر سؤال می‌برند.

وی با اشاره به اینکه در شرایطی که تحریم‌ها به سراغ کشور آمده، موضوع سلامت به‌عنوان یک مسئله حاکمیتی باید بیش‌ازپیش موردتوجه قرار گیرد، گفت: از همه همکاران پزشک درخواست دارم باوجود گله‌مندی‌هایی که از سیستم در خصوص نحوه پرداخت‌ها  و بسیاری از مسائل دیگری که وجود دارد، همچون گذشته سلامت مردم را مهم‌ترین اولویت قرار دهند و با استمرار ایثار و فداکاری خود اجازه ندهند آسیبی به‌سلامت مردم وارد شود.

وی بر ضرورت بهره‌گیری از توان‌بخش خصوصی در پیشبرد اهداف سلامت به‌ویژه در این دوره خاص زمانی برای عبور از این مرحله سخت افزود: اگرچه ممکن است در مباحث دارویی و تجهیزات پزشکی دچار مسائلی شویم اما قطعاً با مدیریت این مسئله می‌توانیم به‌سلامت از آن عبور کنیم.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس بابیان این‌که از وزیر بهداشت خواسته‌شده که اگر لازم است باید از جامعه پزشکی عذرخواهی کند اظهار داشت: متأسفانه جامعه پزشکی در دوره‌ای توسط وزارت بهداشت و درمان دچار آسیب شده است و این مهم را نیز مقام عالی وزارت پذیرفته و دست کمک و یاری به سمت پزشکان دراز خواهد کرد.

وی بیان داشت: امیدوارم جامعه پزشکی مانند گذشته به خاطر منش و روش پزشکی و نیز سوگندی که بر زبان آورده‌اند با همراهی و همکاری، کمک کنند تا این مرحله زمانی  را پشت سر بگذاریم.

بنیادی با اشاره به اجرایی شدن سیستم ارجاع به‌عنوان پایلوت در شهرستان‌های حوزه انتخابیه‌اش یادآور شد: قطعاً اجرای هر طرح با مشکلات و نواقصی روبرو خواهد بود بنابراین انتظار می‌رود بیماران و همکاران پزشک مشکلات و نواقص این طرح را مشخص و با انتقال آن زمینه را برای اجرایی شدن طرحی که سال‌هاست بر زمین‌مانده است را فراهم کنند.

وی با تأکید بر اینکه قرار است در سخت‌ترین شرایط، سیستم ارجاع اجرایی شود خاطرنشان کرد: ضرورت دارد برای موفقیت در اجرای آن از توان‌ بخش خصوصی حداکثر استفاده انجام شود.

نماینده مردم کاشمر با اشاره به اقدامات انجام‌شده در خصوص پرداخت‌های بیمه‌ای در سال جاری ابراز داشت: بر این اساس بیمه تأمین اجتماعی و بیمه سلامت در پایان هرماه 60 درصد اسناد پزشکی بیمارستان را پرداخت می‌کند و با استمرار این روند پرداختی، وضعیت پرداخت‌ها مناسب و بدهی‌های سال گذشته نیز به‌تدریج پرداخت می‌شود.

بنیادی یادآور شد: تأخیر 14 ماهه در پرداخت نشدن دستمزد و هزینه به پزشکان برای هیچ‌کس قابل‌قبول نیست اما شرافت و نجابت جامعه پزشکی باعث شده که خدمات این قشر از جامعه همچنان ادامه داشته باشد.

اجرای سیستم ارجاع را از میوه‌فروش سر کوچه متوجه شدم

رئیس نظام پزشکی کاشمر نیز با تقدیر از تلاش‌ها و زحمات پزشکان در درمان و مداوای بیماران گفت: دیدار سالانه اعضای نظام پزشکی به همت پزشکان و بدون حمایت و کمک نهادهای دولتی و غیردولتی برگزار می‌شود اما متأسفانه باوجود دعوت از مسئولان شهرستان، هیچ‌کدام در این جلسه حاضر نشدند.

علیرضا ناصری با انتقاد از قوانین و بخشنامه‌های متعدد که منجر به بروز مشکلات برای فعالیت پزشکان می‌شود افزود: بخش خصوصی در این حوزه مورد بی‌مهری قرارگرفته است به‌طوری‌که اجرای سیستم ارجاع را از میوه‌فروش سر کوچه متوجه شدم.

وی با تأکید بر این‌که بخش خصوصی هیچ‌وقت در این دوره‌دیده نشده است ابراز داشت: با توجه به این‌که نقاط ضعف پزشک خانواده پس از گذشت سال‌ها از اجرای آن برطرف نشده است باید در اجرای سیستم ارجاع با مستندسازی و انتقال نواقص و مشکلات این طرح نقاط ضعف موردبررسی و برای رفع آن برنامه‌ریزی شود.

رئیس نظام پزشکی کاشمر یادآور شد: پزشکان متخصص با هزار امید و آرزو و با اصرار مردم اقدام به راه‌اندازی مطب خصوصی کردند اما باید اعلام کنیم بخش خصوصی با ایجاد کلینیک‌های عمومی محکوم‌به شکست است.

وی با تقدیر از همراهی و همکاری اعضای هیأت مدیره و هیأت بدوی انتظامی در سازمان نظام پزشکی کاشمر اظهار داشت: تمام فعالیت‌ها و اقداماتی که برای حمایت و پشتیبانی از جامعه پزشکی شهرستان انجام می‌شود مرهون کمک و راهنمایی این دو گروه است.

در این مراسم از تعدادی از پزشکان پیشکسوت کاشمری تجلیل شد.

منبع: فارس

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.