وزارت اوقاف و امور دینی تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که صهیونیست ها در ماه گذشته بیش از ۳۵ بار به مسجد مبارک الاقصی و پاسداران این مکان مقدس متعرض شدند.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، این وزارتخانه امروز دوشنبه در بیانیه ای که نسخه ای از آن به مرکز اطلاع رسانی فلسطین دورنگار شد، ضمن اشاره به این مطلب، تاکید کرد که ارتش صهیونیستی در ماه گذشته ۵۳ بار مانع از پخش اذان در حرم حضرت ابراهیم (ع) در شهر الخلیل شدند. 

در این بیانیه می خوانیم که اشغالگران صهیونیست در ماه گذشته به تجاوزات خود در اراضی اشغالی فلسطین و قدس و حرم حضرت ابراهیم (ع) ادامه دادند.
وزارت مذکور ضمن اشاره به طرح رژیم صهیونیستی در زمینه توسعه محوطه براق، افزود: نظامیان صهیونیست در ماه گذشته بارها کاخ های اموی و شهرک سلوان در جنوب مسجد الاقصی را هدف حمله قرار دادند.
در بخش دیگر این بیانیه تصریح شده است که شهرک نشینان صهیونیست در ماه گذشته هر روز با حمایت ماموران پلیس "اسرائیل" به مسجد مبارک الاقصی و قبرستان باب الرحمه واقع در مجاورت این مسجد یورش بردند.
طبق این بیانیه، نیروهای ارتش صهیونیستی در ماه گذشته ۶ فلسطینی ساکن قدس را در جریان رویارویی با شهرک نشینان یهود در حین برپایی آیین های تلمودی در این قبرستان بازداشت کردند.
وزارت اوقاف و امور دینی تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که نظامیان صهیونیست در ماه گذشته ۸ فلسطینی را بازداشت کرده و آنان را به مدت ۲ هفته از مسجد الاقصی تبعید کردند.
این وزارتخانه ضمن محکوم کردن سیاست های خصمانه دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین و مقدسات آن، خواستار تحرک جدی برای پایان بخشیدن به این سیاست ها شد.

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.