منیره قهرمانی گفت: متاسفانه به واسطه ناآگاهی برخی مربیان، شاهد سوق داده شدن کودکان زیر ۱۲ سال به سوی ورزش با دستگاه هستیم که می‌تواند خطرناک باشد.

تمرین کودکان زیر ۱۲ سال با دستگاه‌های بدنسازی خطرساز است

به گزارش قدس آنلاین، رییس انجمن روش‌های تمرینی فدراسیون ورزش‌های همگانی عنوان کرد: در بعضی از باشگاه‌ها آموزشهایی که  خطر سازاست وجود دارددر صورتی که کودک در این سن باید بازی کند و به فعالیت‌های توام با شادی و نشاط ویژه این دوره بپردازد.

وی در باره کارگاه تخصصی کار با دستگاه‌های آمادگی جسمانی در مشهد افزود: این کارگاه‌ها قصد دارد دانش مربیان را در به‌روز نگه‌ دارد و از بروز حوادث احتمالی جلوگیری کند.

قهرمانی در دامه عنوان کرد: این دوره اولین دوره کارگاه تخصصی کار با دستگاه‌های آمادگی جسمانی بوده که در خراسان رضوی و شهر مشهد برگزار شد. در این دوره مربیان با دستگاه‌های جدید آمادگی جسمانی مانند وایپر بوسوبال و مواردی از این قبیل آشنا می‌شوند.

وی با بیان اینکه سلامت و حفظ تندرستی در دستور کار انجمن کار با دستگاه‌های آمادگی جسمانی قرار دارد، عنوان کرد: این سمینار، آشنایی پیش‌نیاز دوره‌های تخصصی کار با دستگاه‌های آمادگی جسمانی بود. می‌توان گفت که سلامت و حفظ تندرستی در دستور کار فدراسیون کار با دستگاه‌های آمادگی جسمانی قرار دارد.

قهرمانی افزود: زمانی که کودکان به باشگاه ورزشی مراجه می‌کنند، شور بسیاری دارند که از ماشین‌های ورزشی استفاده کنند، اما نباید اینگونه باشد. دستگاه‌های آمادگی جسمانی به طور مثال وایپر ۲ کیلوگرمی برای یک کودک کافی است.

منبع: ایسنا 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.