گیلان- در نخستین ویژه‌برنامه دفاع مقدس گیلان، اقتدار و انسجام نیروهای مسلح و تجهیزات لجستیکی آن‌ها به نمایش در آمد و از استقلال، ولایتمداری و مردمی بودن آن‌ها به عنوان وجه تمایزشان با سایر نیروهای مسلح در ملل مختلف نام برده شد.

رژه مشترک نیروهای مسلح گیلان با حضور منسجم و متحد قوا برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، صبح امروز(شنبه) هم‌زمان با فرارسیدن هفته دفاع مقدس رژه مشترک نیروهای مسلح گیلان با حضور منسجم و متحد قوا و تجهیزات لجستیکی و دفاعی در رشت برگزار شد.

یگان‌های نمونه نظامی ارتش، نیروی انتظامی و سپاه در کنار بسیج مقتدر با نمایش اقتدار، انسجام و وحدت ملی علاوه بر نشان دادن توان نظامی و دفاعی به بدخواهان، یکدلی و حفظ وحدت در نیروهای مسلح را نمایش دادند و ولایتمداری محض از مقام عظمای ولایت‌فقیه را لازمه وحدت و رمز پیشرفت خود دانستند.

علاوه بر آرایش یگان‌های نمونه نظامی نیروهای مسلح و رژه مستحکم و منسجم آن‌ها در مقابل جایگاه، رژه دشمن‌شکن تجهیزات لجستیکی و استعداد دفاعی نظامی نیروهای مسلح نیز مقتدرانه به نمایش درآمد و آخرین دستاوردهای نظامی لجستیکی قوای نظامی در معرض دید همگان قرار گرفت.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان در جمع  نیروهای مسلح گیلان هفته دفاع مقدس را یادآور روزهای دفاع ملت در برابر همه قدرت‌های مسلح دانست و اظهار کرد: گرچه ایران اسلامی با رژیم بعث عراق می‌جنگیدیم اما در کنار آن‌ها کشورهای دنیا ازجمله کشورهای داعیه‌دار اسلامی حضور داشتند.

آیت‌الله شیخ رسول فلاحتی با اشاره به قدرت آفرینی و آزمون هشت‌ساله نیروهای مسلح افزود: همه دنیا پس از پیروزی انقلاب اسلامی دریافتند که برای جنگیدن با ایران و ملت غیورش نمی‌توان نظامی وارد شد بلکه باید شیوه‌های دیگر را برگزینند.

وی با اشاره به ابعاد دیگر جنگ ازجمله جنگ فرهنگی گفت: با توجه به دین‌داری و توجه ملت ایران به ارزش‌ها از تهاجم فرهنگی در جنگ تمام‌عیار فرهنگی عبور خواهیم کرد.

امام‌جمعه رشت با تأکید بر اینکه دشمن جرئت هیچ‌گونه تجاوز را به کشور ندارد خاطرنشان کرد: هیچ نیروهای مسلحی در دنیا همچون ایران توان دفاع بالا ندارد چون علیرغم شیوه نظامی نیروهای مسلح در دنیا، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در جهت ارزش‌های الهی و اسلامی تلاش می‌کنند.

فلاحتی با اشاره به استقلال نیروهای مسلح افزود: هیچ نیروهای مسلحی در دنیا بدون واسطه قدرت‌های بزرگ نیست اما نیروهای مسلح ایران کاملاً مستقل و مقتدرانه عمل می‌کند.

وی ولایتمداری در نیروهای مسلح را از دیگر ویژگی‌های نیروهای مسلح در نظام دانست و تصریح کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران چه در داخل و خارج خود را مطیع محض ولی‌فقیه می‌دانند و خود را فدایی می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به مردمی بودن نیروهای مسلح در جمهوری اسلامی ایران گفت: امروزه مردم پشتیبان نیروهای مسلح هستند و این باعث افتخار است مهد در نظامی زندگی می‌کنیم که زمینه‌ساز انقلاب جهانی اسلام است.

وی ساخت تمدن بزرگ و بسترسازی برای حکومت جهانی اما زمان را برای نیروهای مسلح حائز اهمیت برشمرد و گفت: اقتدار ملت در جمهوری اسلامی ایران مرهون خون‌های شهدا در دفاع مقدس است و این تلاش الهی عبادی یقیناً زمینه‌ساز ظهور حضرت حجت خواهد بود.

فرمانده ارشد نظامی منطقه چهارم دریایی امام رضا (ع) نیز در این مراسم وجود نیروهای مسلح مستقل، مبتکر، شجاع و توانمند را امنیت آفرین دانست و اظهار کرد: نیروهای که برای ارزش‌های اسلامی و مردمی تلاش می‌کنند ماندنی هستند.

ناخدا یکم عبدالوهاب طاهری با اشاره به اثبات ارزش‌های انقلابی اسلامی در دفاع مقدس افزود: دفاع مقدس با جان‌فشانی رزمندگان اسلام و دفاع از مرزهای کشور اقتدار جمهوری اسلامی را به جهانیان نشان داد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.