دکتر سید محمد علوی مقدم چهره ماندگار زبان و ادبیات فارسی کشور و بنیانگذار خیریه سبزواری ها صبح امروز از دنیا رفت.

درگذشت چهره ماندگار زبان و ادبیات فارسی کشور

به گزارش قدس آنلاین، دکتر سید محمد علوی مقدم چهره ماندگار زبان و ادبیات فارسی کشور و بنیانگذار خیریه سبزواری ها صبح پنجشنبه از دنیا رفت.

در این رابطه فرزند مرحوم دکتر علوی مقدم گفت: استاد از ۲۰ روز گذشته به علت بیماری عفونت ریوی و رفتن در کما در بیمارستان واسعی سبزوار بستری شد. درگذشت چهره ماندگار زبان و ادبیات فارسی کشور

دکتر مهیار علوی مقدم افزود: او پس از مدت ها تحمل عفونت های ریوی متاسفانه صبح امروز به علت ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

وی با بیان اینکه مراسم تشییع استاد سید محمد علوی مقدم روز شنبه هفتم مهر برگزار می شود گفت: پیکر مرحوم ساعت ۹ و نیم صبح شنبه از مقابل دانشگاه حکیم سبزواری تشییع می‌شود.

فرزند استاد دکتر مهیار علوی مقدم گفت: پدرم در محل آرامگاه استاد حمید سبزواری و یا آرامگاه حاج ملاهادی سبزواری به خاک سپرده می شود.

دکتر سید محمد علوی مقدم در سال ۱۳۸۲ به عنوان چهره ماندگار رشتهٔ زبان و ادبیات فارسی کشور معرفی شد. استاد عمری را در تربیت دانشجویان، تدریس، تحقیق و پژوهش سپری کرد و گام‌های ماندگاری را برای اعتلای زبان فارسی در دنیا برداشت.او از استادان برجستهٔ دانشکده ی ادبیات فارسی دانشگاه مشهد و دارای درجهٔ دکتری زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران بود.

وی در ۲۹ آبان سال ۱۳۱۱ در خانواده ای مذهبی از سادات علوی در سبزوار به دنیا آمد. مرحوم علوی مقدم، همزمان با تحصیلات علوم جدید، در حوزه علمیه سبزوار نیز به تحصیل علوم اسلامی مشغول شد. او یکی از پنج نفری بود که در سال ۱۳۴۰ در رشته دکتری زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تهران پذیرفته شد. از دکتر علوی ده ها اثر ماندگار در عرصه زبان و ادبیات فارسی برجا مانده است.

منبع: صدا و سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.