رئیس اتحادیه مرغ و تخم مرغ گفت: ارزانی یا گرانی دلار هیچ اثر لحظه ای بر روی قیمت مرغ و تخم مرغ ندارد.

مرغ فعلا ارزان نمی شود/ تخم مرغ گران شد

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: حضور بسیار گسترده زائران در شهر مشهد و بالا رفتن قیمت دلار و خیلی دلایل دیگر باعث شد که بازار مرغ و تخم مرغ چند هفته پر تنشی را پشت سر می گذارند.

با پایین آمده قیمت دلار در ۴۸ ساعت گذشته انتظار می رود که بر شوک بازار مرغ و تخم مرغ هم تاثیر بگذارد. ولی عملا این اتفاق نیفتاده است. در این خصوص مهندس کاشکی رئیس اتحادیه مرغ و تخم و مرغ گفت: خلاف انتظار خیلی از همشهریان وضعیت بازار مرغ و تخم مرغ چندان تغییری نکرده است حتی چه بسا قیمت تخم مرغ نسبت به روز گذشته افزایش قیمت هم داشته است.

وی افزود: بازار مرغ و تخم مرغ نه به سادگی و دچار شوک قیمتی می شود و نه به این آسانی کاهش قیمتی پیدا می کند. چونکلا تغییرات قیمتی این دو بازار به عوامل دیگری مانند قاچاق مرغ به کشور و تسهیلات و نهاده هایی که در اختیار مرغداران قرار می گیرد بستگی دارد.

رئیس اتحادیه مرغ و تخم مرغ مشهد اضافه کرد: ارزانی یا گرانی دلار هیچ اثر لحظه ای بر روی قیمت مرغ و تخم مرغ ندارد و همشهریان ما حداقل باید دو هفته آینده منتظر کاهش قیمت مرغ و تخم مرغ باشد.

درست است که قیمت ارز خیلی کاهش داشته است ولی ذرتی که الان مورد نیاز مرغداران است حداقل ۴۰ روز آینده به یک قیمت مناسب می رسد. البته این تغییر قیمتی هم برای تولید کننده است نه برای مصرف کننده. اختلاف مرغ زنده و آماده طبخش باید ۳۰ درصد باشد در حالیکه به این شکل نیست.

وی اضافه کرد:الان قیمت مرغ آماده طبخ آماده ۱۰ هزا تومان است در حالیکه قیمت مرغ زنده ۶۲۰۰ تومان است در حالیکه باید هر کیلو باید برای تولید کننده حدود ۷۰۰۰ تومان باشد. ما از یک هفته قبل تا به امروز که دلار مرتب نوسان قیمتی داشته قیمت مرغ زنده حدود ۴۰۰ تومان کاهش قیمتی داشته است. غذای مرغ الان کیلویی ۲۳۰۰ تومان است.

تخم مرغ هم به همین منوال است درست است که از ابتدای هفته حدود ۷۰۰ تومان کاهش قیمتی داشت ولی از دیروز مجدد گران شد البته این گرانی هیچ ربطی به افزایش قیمت دلار ندارد و همه اش به دلیل کمبود و عدم دسترسی است. این کاهش قیمتی هم زمانی می تواند اتفاق بیفتد که اقلامی که مورد نیاز تولید کننده است با ارز ۴۲۰۰ تومان عرضه شود که از ابتدای سال تا کنون هنوز این اتفاق نیفتاده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.