رئیس اتحادیه تلفن همراه و تجهیزات مخابراتی مشهد گفت: به دلیل کاهش قیمت دلار، قیمت گوشی های تلفن همراه در بازار نیز با افت ۲۰ درصدی مواجه شده است.

دولت باید ثبات بازار را حفظ کند/تلفن همراه ۲۰درصد ارزان شد

افشین اکبری در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: از آنجا که بازار موبایل به شدت وابسته به بازار ارز می باشد طی چند روز گذشته با کاهش قیمت در بازار ارز،   قیمت ها در بازار تلفن های همراه نیز با کاهش مواجه شد و تاکنون این میزان کاهش ۲۰ درصد بوده است.

وی تصریح کرد: در صورتی که این کاهش قیمت ادامه داشته باشد بازار موبایل نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و کاهش ها ادامه خواهد داشت.

اکبری افزود: اگر دولت برنامه اقتصادی مناسب و همسو با این کاهش قیمت ها را ارائه کند و ارز مورد نیاز برای واردات را تامین نماید قیمت ها در بازار روند کاهشی داشته و دارای ثبات خواهند شد.

وی اظهار داشت: در این اتحادیه در حال حاضر ۱۰۰۰نفر دارای جواز کسب هستند و از ابتدای سال تاکنون نیز ۳۰ در صد از اعضای این اتحادیه جواز های خود را باطل و به مشاغل دیگر روی آورده اند زیرا افزایش شدید قیمت در بازار تلفن همراه باعث شد که قدرت خرید مردم کاهش پیدا کند و بازار روند رکود را داشته باشد. از طرفی در صورتی که این بی ثباتی در بازار وجود داشته باشد پیش بینی می کنیم ۲۰ درصد از اعضای فعلی نیز جواز های خود را باطل کنند.

اکبری اظهار داشت: تا تثبیت بازار ارز و کاهش هیجانات نمی توان ادعای صحیح و در ستی در مورد بازار سایر کالاها داشت زیرا بازار در شرایط فعلی به شدت دارای نوسان است و با یک تصمیم هیجانی قیمت ها تغییر پیدا می کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.