همدان - نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: همدان با توجه به وجود بزرگان و مشاهیر، آسمان ستارگان است.

همدان آسمان ستارگان است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین  حمید رضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همدان ۳ هزار و ۳۰۰ سال سابقه مدنیت دارد، اظهار کرد: همدان در تمام اعصار مدنیت خود را حفظ کرده و بیش از ۱۸۰۰ آثار تاریخی دارد.

وی افزود: در عصر امروز به خاطر اینکه در مدنیت و فرهنگ در قله هست برای گردشگری آسیا در سال ۲۰۱۸ انتخاب می شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس سورای اسلامی اضافه کرد: همدان شهر عارف خیز است و آسمان ستارگات است و از بزرگانی چون ابن سینا باید نام برد.

وی ادامه داد: علاوه بر باباطاهر، عین القضات، سعد سلمان، خواجه رشید، خواجه نصیر الدین همدانی، ابن فقیه، مفرد همدانی، بدیع الزمان و... باید نام برد.

حاجی بابایی افزود: در رابطه با عین القضات باید گفت از عرفا و نخبگان قرن پنجم بوده است و متعصبین او را به شهادت رساندند.

وی ادامه داد: بوعلی سینا یک چهره فلسفی، طبیب بین المللی است که در کنار او می توان از سید جمال الدین اسدآبادی نام برد که در بلندای تاریخ است.

وی به میر رضی الدین آ نیمانی و ملا حسینقلی شوندی و آخوند ملاعلی معصومی و آیت الله نوری همدانی اشاره کرد یادآور شد: همدان بزرگان بسیاری را تربیت کرده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در چند سال گذشته همدان پس از سال ها تحقیق به هنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران انتخاب شد.

وی بیان کرد: آیت الله مفتح، شهید مدنی و قدوسی و... نام آنها در تاریخ ماندگار است زیرا ب ای پیروزی انقلاب اسلامی تلاش کردند.

حاجی بابایی تاکید کرد: همدان در تمام موارد موقعیت ویژه برای توسعه همه جانبه دارد در حوزه های کشاورزی، گردشگری و.. دارد.

وی افزود: همدان برای ایفای نقش جهانی آماده است به خاطر وجود زیرساخت هایی که در استان فراهم شده است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.