گیلان- محمدحسین قربانی گفت:‌ تشکیل ستاد فرماندهی واحد در بحث مسائل ارزی،‌ ثبات و آرامش لازم را به این بازار برگرداند.

تشکیل "ستاد فرماندهی واحد" ثبات را به بازار ارز برگرداند

به گزارش قدس آنلاین، محمدحسین قربانی  نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس اظهار داشت:‌ تشکیل ستاد فرماندهی واحد،‌ پس از آن‌همه نوسانات شدید آرامش را به بازار ارز برگرداند زیرا یکی از مهم‌ترین دلایل ایجاد تنش و چالش در این حوزه در حقیقت نبود یک مرکز واحد مدیریتی بود.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس عنوان کرد: در مقطعی از زمان حجم بسیار بالای نقدینگی در جامعه به یکی از بزرگترین معضلات کشور تبدیل شد زیرا این وضعیت به جای چرخش و گرایش به سمت چرخه تولید و صنعت، به صورت کاملاً نا به هنجاری‌ سر از بازار ارز و سکه درآورد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس‌ تصریح کرد: دستور صریح مقام معظم رهبری در بحث ضرورت ایجاد ستاد تدابیر ویژه اقتصادی پس از آن نیز تشکیل جلسه سران قوا و در نهایت رویکرد مجلس و برگزاری جلسات غیرعلنی زمینه لازم جهت ایجاد یک ستاد فرماندهی واحد را فراهم کرد.

قربانی سیاست‌های بانک مرکزی را در گذشته غیرمنطقی خواند و گفت:‌ مجاز کردن صرافی‌ها جهت انجام مبادلات ارزی،‌ وارد کردن ارز و انباشت آن در بانک‌های داخلی توسط صادرکنندگان غیرنفتی و اعطای اختیارات جامع به مدیریت بانک مرکزی فعلی مهم‌ترین تدابیر ستاد تدابیر ویژه اقتصادی بود.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس گسیل سرمایه‌ها به سمت تولید را مورد تأکید قرار داد و افزود:‌ دیدگاه عامه جامعه پایدار بودن حباب تشکیل شده در بازار ارز بود اما با شکست این حباب‌های کاذب امیدواریم رفته رفته نقدینگی و سرمایه‌های سرگردان به سمت حوزه تولید گرایش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه روند سقوط ارز ادامه پیدا می‌کند خاطرنشان کرد:‌ به اعتقاد بنده در صورت ادامه همین روند و مراقبت‌های لازم با توجه به عزمی که مجموعه دولت برای تثبیت شرایط بازار ارز در پیش گرفته است نرخ ارز در نهایت به قیمت واقعی خود خواهد رسید.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس صحبت‌های اخیر رئیس جمهور را امیدوار کننده خواند و گفت:‌ در جلسه اخیر هیئت دولت اعلام شد که ذخایر ارزی کشورمان امروز بیشتر از هر زمان دیگری بوده و هیچ نگرانی خاصی در بحث اعطای آن به واردکنندگان و تولیدکنندگان داخلی وجود ندارد.

قربانی با بیان اینکه مشکلات بازار ارز بیشتر به علت نبود مدیریت صحیح اتفاق افتاد بیان داشت:‌ به فرموده مقام معظم رهبری هم‌ اینک ما در یک جنگ بزرگ اقتصادی قرار داریم بنابراین تشکیل ستاد فرماندهی واحد در عرصه اقتصادی کشور به نحو بسیار مطلوبی در کنترل اوضاع کمک حال است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.