معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی گفت: اجرای طرح مشک باعث می شود که حتی کودکان بی سرپرست نیز از آغوش گرم خانواده برخوردار شوند.

بازگشت کودکان بی سرپرست به آغوش خانواده در طرح«مشک»

به گزارش قدس آنلاین ، غلامحسین حقدادی ظهر شنبه در نشست خبری که به منظور تشریح اقدامات و فعالیت های بهزیستی خراسان رضوی برگزار شد اظهار کرد:کودکان طرح مشک به هیچ وجه قابل واگذاری نیستند و برای مثال کودکی که پدر و مادرش ۶ ماه در زندان به سر می برند به جای ماندن در مراکز بهزیستی در آغوش گرم خانواده ای دیگر نگه داری می شود.

وی افزود: تفاوت فرهنگ ها وجود دارد اما وابستگی با تحویل به خانواده اصلی از بین می رود. به جای اینکه بچه ها  در یک فضای بدتری باشد، ترجیح دادیم در یک فضای خانوادگی حتی به مدت کوتاه نگهداری شود. زیرا حق هر کودک است که دارای خانواده باشد زیرا مراکز نگهداری کودکان که خانه نیست و تجربه بودن در خانواده بسیار متفاوت است.

معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی تصریح کرد : ما بودن کودک را در کانون خانواده به  نگهداری کودکان حتی در موسسات شیک و عالی ترجیح می دهیم.

حقدادی با اشاره به انتخاب خانواده در این طرح گفت: اینطور نیست که هر خانواده ای را برای نگهداری موقت کودکان در نظر بگیریم. بلکه بر اساس سلامت روان، سلامت جسم و دیگر صلاحیت ها در بازه زمانی یک ماه خانواده انتخاب می شود و در نهایت فرزند به دو نفر وابسته می شود و در زمان جداسازی او از خانواده مورد نظر، فرایند روانشناسی طی و کودک تحویل خانواده اصلی می شود.

منبع : مهر

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.