یک مقام کنسولی عربستان کشته شدن روزنامه نگار منتقد سعودی داخل کنسولگری این کشور در استانبول را رد کرد.

عربستان کشته شدن خاشقجی داخل کنسولگری خود در استانبول را رد کرد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین،‌ یک مقام کنسولی عربستان کشته شدن روزنامه نگار منتقد سعودی داخل کنسولگری این کشور در استانبول را رد کرد.

از سوی دیگر یک مقام ترکیه ای اعلام که انتظار می رود "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهور ترکیه امروز سخنرانی کند و احتمالا به موضوع ناپدید شدن خاشقجی نیز خواهد پرداخت.

پایگاه خبری "میدل ایست آی" نوشت که جمال خاشقجی پیش از آنکه در کنسولگری به قتل برسد تحت شکنجه قرار گرفته است.

وزارت امور خارجه آمریکا نیز اعلام کرد که نمی تواند اظهار نظری درباره خبر کشته شدن خاشقجی داشته باشد اما به دقت موضوع را پیگیری می کند.

همچنین یک گروه معارض سعودی در پایگاه خبری خود مدعی پیدا شدن جسد خاشقجی در یکی از مناطق استانبول شده است.

خاشقجی که ستون‌نویس روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست و از صریح‌ترین منتقدان ریاض به شمار می‌رود از چهار روز پیش بعد از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول مفقود شده است. 

خاشقجی 59 ساله در گذشته مشاور دولت عربستان بوده و سال گذشته از ترس دستگیری از کشورش خارج شد. او تاکنون بارها به سیاست‌های «محمدبن سلمان»، ولیعهد سعودی و همچنین تجاوز نظامی کشورش به یمن انتقاد کرده است.

محمد بن سلمان در مصاحبه‌ای روز جمعه با شبکه خبری بلومبرگ مدعی شده خاشقجی مدت کوتاهی بعد از ورود به کنسولگری عربستان از آنجا خارج شده است. 

علی‌رغم انکارهای ریاض، آنکارا می‌گوید معتقد است که خاشقجی هنوز داخل ساختمان کنسولگری است. ترکیه، بعد از مفقود شدن این روزنامه‌نگار، ساختمان کنسولگری را محاصره کرده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.