ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق از هماهنگی ایران و عراق برای برگزاری مراسم اربعین حسینی خبر داد.

مسجدی: ایران و عراق در برگزاری مراسم اربعین حسینی هماهنگ هستند

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در حاشیه نشست هماهنگی ستاد اربعین در کشور عراق که در کربلای معلی برگزار شد، اظهار کرد: امسال هماهنگی بسیار خوبی بین ایران و عراق انجام شده و توافق‌نامه جامع و کاملی میان کشور ایران و عراق به امضا رسیده  و در کلیه امور اجرایی بین ایران و عراق توافق شده است.

وی با اشاره به تحولات اخیر در عراق و برخی مشکلات موجود ابراز امیدواری کرد که مشکلی در بحث زائران اربعین حسینی بروز ندهد و شاهد حضور میلیونی جمعیت زائران باشیم.

مسجدی همچنین به زائران ایرانی توصیه کرد که با نظم و امنیت و رعایت مقررات و داشتن گذرنامه و ویزای قانونی وارد کشور عراق شوند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق همچنین در خصوص تشکیل دولت جدید در عراق با تبریک به رئیس مجلس، رئیس جمهور و نخست وزیر و آرزوی موفقیت برای آنها، گفت: همانگونه که شاهد بودیم پارلمان عراق تشکیل و رئیس جمهور انتخاب و عادل عبدالمهدی مسئول تشکیل کابینه شده‌اند.

مسجدی تصریح کرد: روابط دو کشور یک روابط استراتژیک است و ایران و عراق دو کشور همسایه بسیار مهم در منطقه هستند. ایران پشتیبانی‌های کامل خود را از دولت جدید ادامه و انجام خواهد داد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق بیان کرد:قطعا شاهد گسترش مناسبات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و علمی و دانشگاهی و گسترش حضور زائران  خواهیم بود.

منبع: تسنیم
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.