رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: مراودات تجاری استان با کشورهای هدف صادراتی و مبداء واردات استان در اروپا در ۵ ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد افزایش یافته است.

۴۰ درصد مراودات تجاری خراسان رضوی با اروپا افزایش یافت
به گزارش قدس آنلاین ؛  راضیه علیرضایی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در این مدت، رقم مبادلات تجاری با این کشورها از ۶۳ میلیون دلار به ۸۸ میلیون دلار رسیده است و کشورهای هلند، روسیه و اسپانیا از بیشترین افزایش در حجم مبادلات برخوردار بوده اند.

وی افزود: بر این اساس، در این مدت صادرات به اروپا ۶۳ درصد رشد داشته و از حدود ۲۰ میلیون دلار در ۵ ماهه اول سال ۹۶ به بیش از ۳۲ میلیون دلار در ۵ ماهه امسال بالغ گردیده که بیشترین افزایش مربوط به کشورهای هلند، ترکیه، روسیه و اتریش بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: واردات کالا از مبداء کشورهای اروپایی که بیشتر کالاهای واسطه‌ای و سرمایه‌ای می‌باشد نیز در مدت مورد اشاره با رشد ۲۸.۵ درصدی از ۴۳ میلیون دلار در ۵ ماهه اول سال ۹۶ به ۵۶ میلیون دلار در سال جاری رسیده که بیشترین افزایش‌ها مربوط به کشورهای اسپانیا، اتریش و روسیه می‌باشد.
منبع : باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.