مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: روزانه ۵۵هزار مراجعه به بیش از۴۰۰۰ مؤسسه طرف قرارداد بیمه سلامت صورت می‌گیرد.

پزشک خانواده و نظام ارجاع؛ حلّال مشکلات حوزه سلامت

دکتر رمزی این مطلب را روز گذشته در دیدار با سردبیر و اعضای تحریریه روزنامه قدس عنوان کرد و افزود: در هر ساعت ۱۴۱ میلیون تومان و در هر شبانه روز بیش از ۳ میلیارد تومان هزینه توسط سازمان بیمه سلامت برای بیماران پرداخت می‌شود. این در حالی است که در صورت اجرا شدن «نظام ارجاع» و برنامه «پزشک خانواده» نه تنها بار مراجعه و هزینه این سازمان کاهش می‌یابد، بلکه بیماران نیز آسان‌تر به خدمات ضروری درمانی دست خواهند یافت.

 ضرورت مدیریت منابع

دکتر رمزی اظهار داشت: تا زمانی که سیستم ارجاع و پزشک خانواده اجرایی نشود، هزینه‌های درمانی غیر ضروری زیادی را که نه به نفع بیماران و نه به سود حوزه سلامت است، باید بپردازیم زیرا مراجعه مستقیم بیماران به متخصص و فوق تخصص و انجام اقدامات پاراکلینیکی اضافی مانند ‌

ام  آر ‌ای، سیتی اسکن و... علاوه بر صرف وقت و سرگردانی بیمار، موجب هدر رفتن منابع مالی، سرمایه‌های انسانی و بروز مشکلات متعددی در حوزه سلامت و بیمه خواهد شد.

وی ادامه داد: در حالی که با اجرای نظام ارجاع و پزشک خانواده، بیماران از خدمات مناسب و ضروری برخوردار شده و همه مردم به یک نسبت از پوشش بیمه و خدمات درمانی برخوردار خواهند شد.

وی با تأکید بر ضرورت مدیریت منابع و کنترل هزینه‌ها برای مقابله با مشکلات این حوزه خاطر نشان کرد: ما باید بتوانیم با مدیریت صحیح و کارشناسی درست بدون کسر خدمت به مردم، هزینه‌ها را کاهش داده و مطالبات بیماران را هرچه بهتر و مطلوب‌تر در اختیارشان قرار دهیم زیرا مؤلفه‌های پایداری یک جامعه بر سه محور «سلامت»، «امنیت» و «عدالت» استوار است و اگر «سلامت» تأمین نشود بردومؤلفه دیگر یعنی امنیت و عدالت نیز تأثیرگذار بوده و ناامنی سلامت یک فرد می‌تواند به ناامنی جامعه نیز تسری یابد.

 تقدیر از روزنامه قدس

دکتر رمزی به نقش اساسی «رسانه‌ها» در فرهنگ‌سازی و ایجاد تعادل در مسائل مختلف جامعه از جمله حوزه سلامت اشاره و تصریح کرد: اگر بتوانیم با کمک رسانه‌ها جامعه را در هر موضوعی به تعادل برسانیم که نتیجه آن قضاوت درست و اعتماد مردم نسبت به مسئولان و سیاست‌گذاران باشد در اجرای عدالت و ارائه خدمت و تأمین امنیت موفق خواهیم شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان از روزنامه قدس به خاطر پیگیری‌های مثمر ثمر با تحلیل و تلاش در پیدا کردن نقاط ضعف و قدرت در موضوعات سلامت و پرداختن به این حوزه در تمام ابعاد بانگاه راهبردی قدردانی و اظهار امیدواری کرد: با کمک روزنامه قدس و دیگر رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی و معرفی نظام ارجاع و پزشک خانواده به مردم، بار مراجعات به پزشک و مراکز درمانی، مصرف بی‌رویه و دپوی داروهای اضافی در منازل، استفاده غیرضرور از خدمات پاراکلینیک را کاهش داده و منابع سرزمینمان را به جای ایجاد بیمارستان، درمانگاه، داروخانه و...در هر کوی و برزن صرف آموزش، ارتقای سلامت مردم و اعتلای میهن اسلامی عزیزمان کنیم تا جامعه بانشاط‌تری داشته باشیم.

 آموزش و اطلاع رسانی به موقع

در این دیدار محمدجواد میری سردبیر روزنامه قدس با بیان اینکه دغدغه اصلی دست‌اندرکاران این مؤسسه فرهنگی نیز ارتقای سلامت و برخورداری همه اقشار از امکانات و تجهیزات حوزه سلامت است، اظهار داشت: سعی ما براین است که با آموزش، اطلاع رسانی بموقع و ارتباط دوسویه با مردم و مجریان سلامت، تلاش کنیم تا منابع کمتری اتلاف شود و با جلوگیری از هدررفت وقت مردم ونیز با دستیابی آسان‌تر به خدمات سلامت، امنیت روانی جامعه نیز تأمین و حفظ شود.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.