دولت انگلیس متهم شده است که برای جلب حمایت شماری از نمایندگان حزب کارگر از برگزیت دروغ گفته است.

دولت «ترزا می» در زمینه برگزیت متهم به دروغگویی شد

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، دولت انگلیس درباره حمایت از لایحه برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) متهم به دروغگویی شد.

بنابر گزارش «بیزینس اینسایدر»، دولت «ترزا می» نخست‌وزیر این کشور مدعی شده بود که بیش از ۳۰ نماینده حزب کارگر را متقاعد کرده است که به موضع‌گیری «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر توجه نکنند و از توافق برگزیت و شخص نخست‌وزیر حمایت کنند.

همچنین پیشتر  اطلاعاتی منتشر شده بود مبنی بر اینکه مذاکرات خصوصی با بیش از ۳۰ نماینده مجلس صورت گرفته است تا آنها را برای رای دادن به توافق برگزیت متقاعد کند. با این حال نمایندگان مجلس حتی ارتباط با محافظه‌کاران در این زمینه را رد کرده‌اند.

در گزارش «بیزنس‌اینسایدر» به نام شماری از نمایندگان حزب کارگر از جمله «لیزا ناندی»، «گرت سنل»، «کارولاین فلینت» اشاره شده که گفته‌اند با هیچکس در حزب محافظه‌کار ارتباط نداشته‌اند. دولت می از نمایندگانی که به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا رای داده‌اند، انتقاد کرده است.

چندی پیش، «جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس در سخنانی اتحادیه اروپا را به زندان شوروی تشبیه کرد و هشدار داد تلاش برای حبس کردن انگلیس می‌تواند به نابودی این اتحادیه منجر شود و تاکید کرد در صورتی که اتحادیه اروپا سعی کند مانع توافق جدایی منصفانه شود، انگلیس مبارزه می‌کند.

وی از دیگر اعضای حزب محافظه‌کار خواست پشت طرح «ترزا می» نخست وزیر انگلیس برای برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) باشند و هشدار دارد درگیری تنها باعث دادن قدرت به «جرمی کوربین» رهبر حزب اپوزیسیون کارگر خواهد شد.

مردم انگلیس در سال ۲۰۱۶ رای به خروج از اتحادیه اروپا دادند و حدودا ۶ ماه دیگر برای پایان مذاکرات با این اتحادیه و خروج از آن فرصت دارند در حالی که طرح کنونی برگزیت  دولت با مخالفان زیادی در اروپا و در داخل انگلیس مواجه است.

منبع: فارس

انتهای‌پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.