سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت:تدابیر لازم در خصوص تامین رفاه کاروان های پیاده اربعین افغانستان باید اندیشیده شود.

تدابیر لازم برای رفاه زائرین پیاده افغانی اربعین اندیشیده شود

به گزارش قدس آنلاین، سید جواد حسینی یکشنبه شب در هشتمین جلسه ستاد  استانی اربعین حسینی (ع) در شهرستان تایباد اظهار کرد:حرکت کاروان های  پیاده، فراتر از بُعد معنوی و مذهبی آثار سیاسی در سطح بین ‌المللی و منطقه‌ای  نیز دارد واعزام با شکوه و وحدت آفرین برادران اهل سنت و تشیع با برادری و اتحاد درکنار یکدیگر، عامل مهمی برای تخریب جریانات منفی و کم رنگ کردن آثارتبلیغاتی  رسانه های بیگانه و توطئه دشمنان خواهد بود.

وی افزود:باتوجه به عبور ۲۵ هزار زائر ازمرز زمینی دوغارون درسال گذشته و احتمال افزایش تعداد کاروان های زیارتی به کربلای معلی از این مرز باید فرهنگ میزبانی در شهرهای مرزی و در استقبال  مردمی از زائران  کشور افغانستان در مرزهای ایران نیز  نهادینه شود.

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی ادامه داد:باید تدابیر لازم در خصوص تامین رفاه کاروان های پیاده از کشور افغانستان و زائران کربلای معلی اندیشیده انجام شود و با ارتقاء خدمات رسانی  بستر رضایتمندی آنان را فراهم کنیم و ستاد اربعین استان اعم از دستگاههای اجرائی، ستادهای مردمی و نهادهای انقلابی، باید آمادگی کامل  در  این خصوص را داشته باشند.

وی گفت:ارائه خدمات  مطلوب  برای تسهیل تردد و همکاری بیشتر شرکت های خدماتی برای جابه جایی زائران امر بسیار مهمی است. مرز دوغارون به عنوان مهم ترین مرز مسافری شرق کشور، آماده استقبال و پذیرائی از کاروان های زیارتی افغانستانی متقاضی حضور دراربعین حسینی (ع) است.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.