سرهنگ «اکبر آقا بیگی» در تشریح این پرونده گفت: از چندی قبل گزارش گوشی قاپی های تیزدستانه سریالی در محدوده خیابان مطهری شمالی ، خیابان های هسته مرکزی و همچنین محدوده صدمتری کمربندی مشهد به فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام و با توجه به اهمیت موضوع ، دستورات لازم برای پی گیری سریع پرونده به سرکلانتری های دوم ، هفتم و هشتم مشهد صادر شد.

رویارویی هفت مالباخته مشهدی با سارق تیزدست موبایل

به گزارش قدس آنلاین ، وی افزود: تیم های دایره تجسس کلانتری شهید هاشمی نژادمشهد در اجرای طرح ویژه تشدید مقابله با گوشی قاپی های حرفه ای به سرنخ هایی دست یافتند که مشخصات ظاهری ۲ عامل اصلی این سرقت ها را برای آنها نمایان می ساخت.

سرهنگ آقابیگی گفت:در حالی که تحقیقات گسترده پلیسی در این رابطه ادامه داشت آخرین گوشی قاپی در خیابان مطهری به فوریت های پلیسی ۱۱۰ گزارش داده شد و تیم دایره تجسس کلانتری شهید هاشمی نژاد بلافاصله خود را به محل رساندند.
وی خاطر نشان کرد: دو سارق موتور سوار هنگام فرار کنترل موتورسیکلت را از دست داده و با یک دستگاه خودروی پراید پارک شده در کنار خیابان برخورد کردند.
در این لحظه ماموران کلانتری شهید هاشمی نژاد با همکاری مالباخته ،راکب موتورسیکلت که جوانی ۲۰ ساله است دستگیر کردند.
سرهنگ آقا بیگی اظهار داشت: با انتقال متهم به کلانتری هفت مالباخته که برای پی گیری شکایت خود به کلانتری شهید هاشمی نژاد مراجعه کرده بودند این گوشی قاپ تیز دست را شناسایی کردند.
وی تصریح کرد: متهم ،همدست خود را به پلیس معرفی کرد و تحقیقات پرونده برای دستگیری متهم فراری پرونده و کشف دیگر سرقت های انجام شده توسط این سارقان موتور سوار ادامه دارد.
***هشدار به شهروندان
فرمانده انتظامی مشهدگفت: آنچه دغدغه تعدادی از مالباختگان و شاکیان این گونه پرونده هابه شمار می رود احساس خطر و نگرانی از انتشار مطالب و عکس ها و تصاویر خصوصی زندگی افراد در حافظه گوشی های تلفن همراه است.
پلیس در این رابطه  بارها به شهروندان عزیز هشدار داده که اولا به اصول مراقبتی در نحوه استفاده از گوشی تلفن همراه برای پیشگیری از وقوع گوشی  قاپی های خیابانی توجه داشته باشند.
در این باره این نکته نیز ذکر می شود  سارقان گوشی قاپ در مواردی حتی گوشی سرنشینان خودروهای سواری را در حال حرکت از دست‌آنها یا روی داشبورد خودروها چنگ زده و به سرقت برده اند که شهروندان باید مراقبت بیشتری داشته باشند.
سرهنگ آقا بیگی تاکید کرد: موضوع دیگر،هوشیاری شهروندان برای خوددداری ازثبت و نگهداری تصاویر ، عکس ها و اطلاعات خصوصی افراد در حافظه گوشی های تلفن همراه است که امکان سوء استفاده ازاین اطلاعات در صورت مفقودی گوشی ، ایراد عیب و مراجعه به تعمیرگاه های غیر مجاز و یا هنگام سرقت گوشی های تلفن همراه متصور است و شهروندان عزیز باید در این زمینه دقت بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.