شاهرخ فداکار گفت: از ابتدای امسال هیچ افزایشی درنرخ خدمات نداشتیم اما در حال حاضر تامین پکیج های حرارتی با مشکل روبرو شده است .

قیمت پکیج طی سه ماه سه برابر شده است/تولید امسال یک دهم سال قبل هم نیست/نرخ خدمات تعمیر و سرویس تغییری نکرده است

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: شاید خرید پکیج یا رادیاتور در ذهن برخی از ما امری تخصصی جلوه کند و بیشتر در تلاش باشیم از نظرات کارشناسی افراد کاربلد استفاده کنیم، اما آیا تاکنون به این نکته فکر کرده اید که سرمایه گذاری و میزان تولید یا مصرف داخلی کشورمان در این نوع محصولات چقدر است؟

 یا تا به حال اندیشیده اید برای تولید محصولاتی از این دست سرمایه گذاری به اندازه کافی صورت گرفته است یا خیر؟ همه این سوالات با نزدیک شدن به روزهای سرد سال و مشکلاتی که برخی از همشهریان درخصوص استفاده از رادیاتور و شوفاژ با آن مواجه می‌شوند، بهانه گفتگوی ما با شاهرخ فداکار رئیس اتحادیه فروشندگان و نصب کنندگان شوفاژ و تهویه مطبوع شد.

قدس آنلاین: در این فصل از سال که مردم نیاز دارند به راه اندازی پکیج ها و شوفاژ هاشان افراد زیادی هستند که خارج از اتحادیه فعالیت می کنند روی این افراد چه نظارتی وجود دارد و با این افراد چه می کنید؟

فداکار:این موردی است که ما هر ساله یادآوری می کنیم و متاسفانه باز هم کسانی هستند که هیچ توجه ای به این قضیه ندارند؛ همه این مشکلاتی هم دقیقا از جایی شروع می شود که مردم به سراغ افرادی می‌روند که در  کانالها و سایتهای اینترنتی تبلیغاتی اغوا کننده دارند؛ اینها افرادی هستند که هیچ جا و مکانی ندارند ما در روز با کلی شکایت در همین خصوص مواجه هستیم؛ ما در اتحادیه به برخی از افراد که  تخصصی دارند ، کارت ورود به منازل یا سرویس کاری می دهیم من از مردم می خواهم که از این افراد یا افرادی که پروانه کسب دارند کمک بگیرند تا دچار مشکل نشوند.

قدس آنلاین: نرخ انجام خدمات از سوی شما چقدر تعیین شده و آخرین قیمتی که برای انجام این امورات در نظر گرفته اید و مصوب شده است چقدر است؟

فداکار:چون بیشتر نرخ خدمات از قبیل تعمیرات، سرویس دهی ها، تعویض قطعه و... توسط کارخانجات تولید کننده کالا تعیین  می شود مشتری بهتر است با دفتر خدمات کالا تماس بگیرد که نرخشان هم مصوب است و هم تحت نظر اتحادیه هستند ، ولی اگر بخواهند از افرادی که در این خصوص تخصص دارند و زیر نظر اتحادیه هم فعالیت می کنند کمک بگیرند باید بدانند که  از ابتدای امسال در رابطه با خدمات هیچ افزایش نرخی نداشته ایم و اگر کسی خواست به هر بهانه ای مبلغ بیشتری بگیرد تخلف کرده است .

قدس آنلاین:بسیاری از این افراد قائل به نرخ مصوب شما نیستند و هزینه بیشتری را مطالبه می کنند مردم با این افراد چه باید بکنند؟

فداکار:اینها تعمیر کاران ما نیستند همان کسانی هستند که مردم توسط آگهی روزنامه ها از آنها کمک می گیرند. ما با این افراد خیلی مشکلات داریم برای همین است که می گویم برای جلوگیری از مشکلات بهتر است با بخش خدمات همان کالایی که از آن استفاده می کنند تماس بگیرند.

قدس آنلاین: آیا در کالاهایی که عرضه می‌شود ، جنس درجه دو و سه هم وجود دارد؟

فداکار:بله به لحاظ کیفی جنس درجه دو و سه هم داریم مردم باید در این زمینه قبل از خرید کالا اطلاعاتشان را بالا ببرند؛ چون خدمات پس از فروش در کار ما حرف اول را می زند مردم باید از کالایی استفاده کنند که می دانند خدماتش فعال است، الان برندهای داخلی از خارجی ها خیلی بهتر است.

قدس آنلاین:در این فصل سرما برخی برای تهیه شوفاژ، پکیج یا هر وسیله دیگری از این دست با مشکلات زیادی مواجه اند قیمت این وسایل خیلی افزایش داشته است. در حالیکه این وسایل در داخل ایران تهیه می شود؟

فداکار:درست است؛ الان ما در بخش تامین پکیج های حرارتی با مشکل مواجه ایم و الان در این زمینه کمبود داریم و اینها هم همه دست تولید کننده است همه اش هم برای این است که تولید کننده ها الان قطعه ندارند.

چرا؟ چون تمام وسایل ریز داخلی این پکیج ها خارجی است و دقیقا به همین دلیل طی این چند ماهه اخیر خیلی افزایش قیمت داشته ایم؛ پکیجی که پارسال به  ۱میلیون و ۵۵۰هزار تومان به فروش می رسید امسال قیمت همان پکیج سه برابر شده است درواقع سیصد درصد افزایش قیمت داشته ایم.

طی سالهای گذشته  در خراسان حداقل هفتاد هزار پیکج تولید می‌شد ولی الان و از اول امسال به جرات می توانم بگویم که  پنج هزار پکیج هم به دستمان نرسیده است؛ این کمبود کالا باعث تورم کذایی شده است و همه اینها را هم ما نمی توانیم کنترل کنیم؛ حتی گاهی مشتری مجبور است برای این که کالای مورد نیاز را فراهم کند دومیلیون تومان هم بالای این قیمت پرداخت کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.