عاملین شکار غیرمجازیک راس کل، ۷ راس خوک و ۸ قطعه کبوتر چاهی در پارک ملی تندوره دستگیر شدند.

دستگیری عاملین شکار غیرمجاز در پارک ملی تندوره

به گزارش قدس آنلاین، حسین اصلاحی گفت : در پی گشت و کنترل شبانه روزی پرسنل یگان حفاظت محیط زیست در شامگاه شب گذشته مامورین پاسگاه بابانهستان متوجه تردد یکدستگاه موتور سیکلت با سه سرنشین میشوند که وارد محدوده ی پارک ملی تندوره می شوند  از اینرو مامورین با زیرنظر گرفتن افراد مزبور متوجه محل اتراق نامبردگان شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست درگز در ادامه بیان داشت : مامورین به کمین متخلفین نشسته و با طلوع خورشید نامبردگان که به قصد شکار برروی چشمه ی ایده کمین نمودند با غافلگیری مامورین روبرو شدند و از ناحیه ی ایشان یک قبضه سلاح ۵ تیر پران قاچاق و مهمات غیرمجاز مربوطه کشف و ضبط گردید.

حسین اصلاحی افزود : نامبردگان که مورد شناسایی مامورین قرار گرفته بودند و چندی پیش با لاشه ی یک راس کل متواری شده بودند به صراحت به جرم خود اعتراف و با دستور قضایی گوشی نامبردگان مورد بازبینی قرار گرفت که شکار یک راس کل، ۷ راس خوک و ۸ قطعه کبوتر چاهی توسط نامبردگان مسجل گردید.

اصلاحی  گفت : قانونگذار برای شکار غیرمجاز صورت گرفته تا سه سال حبس و برای حمل سلاح و مهمات قاچاق تا دو سال حبس تعیین نموده است ضمن اینکه متهمین بایستی براساس مصوبه ی ۳۸۰ شورایعالی حفاظت محیط زیست ۱۵۶.۸۰۰.۰۰۰ ریال به حساب خزانه واریز نمایند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.