سرانجام صالح‌آباد پس از گذشت ۴۰سال از انقلاب شهرستان شد و مصوبه آن در هیئت وزیران در جلسه پانزدهم مهرماه به تصویب رسید.

هنوز مصوبه شهرستان شدن صالح‌آباد به استان نرسیده است

صالح‌آباد شرقی‌ترین نقطه خطه خورشید، قدیمی‌ترین و محروم‌ترین بخش نه تنها در استان، بلکه در کشور است؛ به طوری که بخشی با این قدمت در سطح کشور کمتر داریم که بخشداری آن از سال ۱۳۱۶ (۸۱ سال پیش) و شهرداری آن از سال ۱۳۴۲ (۵۵ سال پیش) تأسیس شده وبه همین حالت باقی مانده و متأسفانه در تمامی شاخص‌ها نسبت به سایر شهرستان‌ها و بخش‌ها در کشور عقب است که این مهم، همت و نگاه ویژه دولت را می‌طلبد.

معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص معرفی اولین فرماندار شهرستان صالح‌آباد گفت: هنوز مصوبه شهرستان شدن صالح‌آباد به استانداری ابلاغ نشده که فرماندارش را تعیین کنیم، بنابراین مردم این دیار که سال‌ها صبوری کرده‌اند کمی دیگر هم صبر و تحمل کنند؛ چون این گونه مسائل پس از تصویب مراحل بعدی‌اش خود به خود انجام می‌شود.

محمد رحیم نوروزیان افزود: البته هنوز به صورت مکتوب شهرستان شدن صالح‌آباد به استانداری اعلام نشده است. وی با وجود اصرار خبرنگار ما از ذکر تاریخ دقیق معرفی اولین فرماندار صالح‌آباد خودداری کرد و یادآور شد: هر وقت ابلاغیه‌ای به استانداری آمد، آن وقت به فکر مسائل بعدی آن از جمله تعیین فرماندار و روز معارفه وی هستیم، ولی فعلاً از عهده استانداری خارج است و مرجع این کار دولت و وزارت کشور است و ما هم منتظریم که هرچه زودتر اعلام و ابلاغ شود.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.