ششمین کنگره بین‌المللی شعر بانوان عاشورایی با حضور شاعران آیینی کشور در جوار بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) به کار خود پایان داد.

ششمین کنگره بین‌المللی شعر بانوان عاشورایی در مشهد به کار خود پایان داد

به گزارش قدس آنلاین، اختتامیه ششمین کنگره بین‌المللی شعر بانوان عاشورایی با حضور محمدعلی چمی‌گو مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی و جمعی از مسئولان کشور عصر امروز در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین معصومی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی و سردار علیرضا افشار رئیس هیئت عالی اندیشه‌ورزان سپاه پاسداران، از جمله سخنرانان این مراسم به شمار می‌روند که نکاتی را درباره نقش شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم و همچنین بهره‌گیری از ابزارهای هنری مانند شعر برای رساندن پیام شهدا بیان کردند.
پیام حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی محلاتی نماینده ولی فقیه، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و معاون رئیس جمهوری نیز توسط اسلام کریمی مدیر کل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر در مراسم قرائت شد.
همچنین مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری کشور به خوانش ترکیب‌بندها توسط بانوان در این مراسم اشاره کرد و گفت: در هیچ برهه تاریخی به این اندازه شاهد فعالیت زنان شاعر در کشور نبوده‌ایم و شعر بانوان عصر حاضر از لحاظ کیفی و کمی رشد چشمگیری کرده است.
علیرضا قزوه با اشاره به سهم پررنگ زنان در واقعه عاشورا و همچنین نقش بانوان کشور در پیروزی انقلاب اسلامی ابراز کرد: زنان شاعر ایرانی باید تلاش کنند تا در ده سال آینده در جمع ده شاعر برتر کشور هم زن داشته باشیم.
وی با تأکید بر لزوم برگزاری این کنگره در تمام استان‌های کشور و حتی خارج از مرزهای ایران، افزود: با گسترش نذر فرهنگی در جامعه می‌توان شاهد برپایی بیشتر چنین کنگره‌هایی در کشور بود.
«احلام غانم»؛ شاعر اهل سوریه، علیرضا قزوه، اسماعیل محمدپور، مرضیه فرمانی، فاطمه نانی‌زاد، محسن ناصحی، الهام نجمی، خدابخش صفادل، فاطمه معصومی و سارا رهنما، اشعار برگزیده خود را در این مراسم قرائت کردند. نغمه مستشار نظامی شاعر برجسته کشور نیز اجرای این مراسم را بر عهده داشت.
گوهر رز مادر سه شهید و بانو ابوحامد همسر شهید ابوحامد فرمانده تیپ فاطمیون، از دیگر میهمانان حاضر در این مراسم بودند.
از برگزیدگان ششمین کنگره بین‌المللی شعر بانوان عاشورایی و همچنین از الهام درخت پیری، زینب قربانی و شکیبا غفاریان، سه بانوی فعال فرهنگی که عضو خانواده شهدا و جانبازان هستند، در پایان مراسم تجلیل شد. کتاب‌های شعری نیز به عنوان یادبود به ادب‌دوستان حاضر در این مراسم اهدا شد.

منبع:  آستان نیوز

پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.