خراسان شمالی- غلامحسین ساقی گفت: ساعت کارکرد چاههای استان طی امسال ۱۹۲ هزار ساعت و تعداد منابع در مدار ۹۰ حلقه چاه، ۳دهنه چشمه، یک رشته قنات و ۳ سد است.

 ۲۲ میلیون متر مکعب آب در استان تولید و توزیع شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی، مهندس غلامحسین ساقی، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: از ابتدای سال جاری ۲۲ میلیون و ۶۱۷ هزار و ۱۵۳مترمکعب آب در استان تولید ، تصفیه و گندزدایی شده است.

وی اظهار کرد: از مجموع ۲۲ میلیون و ۶۱۷ هزار و ۱۵۳ مترمکعب آب تولیدی ، ۷ میلیون و ۲۴۰ هزار و ۵۳۱ مترمکعب آب تولید شده از آب سدها و ۱۵میلیون و ۳۷۶ هزار و ۶۲۲ مترمکعب آب تولید شده از منابع زیر زمینی شامل چاهها، چشمه ها و قنات ها است.

وی ساعت کارکرد چاههای استان را طی این مدت ۱۹۲ هزار و ۵۱۲ ساعت و تعداد منابع در مدار را ۹۰ حلقه چاه، ۳ دهنه چشمه ، یک رشته قنات و ۳ سد عنوان کرد.

وی با بیان اینکه یکی از شاخص های رشد بهداشت در هر جامعه ای، برخورداری از آب سالم و بهداشتی است، گفت: در همین راستا ارگانهای ذیربط مانند دانشگاه علوم پزشکی و شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان شمالی بر صحت و سلامت آب شرب شهروندان نظارت دقیق و کامل دارند و برای گندزدایی آب در همین مدت ۳۵ تن مواد گندزدا مصرف و ۲۱ هزار مورد کلر سنجی آب در استان انجام شده است.

وی خاطر نشان ساخت: علاوه بر بررسی های آزمایشگاهی و انجام نمونه برداری و آزمونهای فیزیکی، شیمیایی و میکروبی، فعالیت های دیگری نظیر شستشو و گندزدایی مخازن، خطوط انتقال و شبکه توزیع آب به منظور جلوگیری از رشد باکتری های بیماری زا به طور مستمر انجام می شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.