مدیر گروه گوش، حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه انجام عمل های جراحی زیبایی بینی از عمل های رایج و شایع زیبایی به شمار می رود اظهار کرد:" خانمها ۸۰ درصد متقاضیان جراحی زیبایی بینی به شمار می روند".

خانمها ۸۰ درصد متقاضیان جراحی زیبایی بینی هستند/عمل بینی زیبایی بینی جزء سخت ترین اعمال است که قابل پیش بینی نیست

      به گزارش قدس آنلاین،دکتر محمد رضا شریفیان در گفتگویی با  با بیان اینکه ایران رکوردار جراحی زیبایی بینی در جهان است خاطر نشان کرد:"ساختار بینی ایرانی ها نسبت به نژادهای اروپایی بزرگتر، استخوانی تر و پوست ضخیم دارد و به همین منظور بسیاری از افراد به فکر جراحی می افتند.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه زمانی که فرد بلوغ استخوانی را طی کرد می تواند نسبت به انجام عمل اقدام کند  افزود:  در خانمها در سن ۱۶ سالگی و در آقایان از ۱۷ سالگی به بعد عمل بینی انجام می شود در ایران بیشترین متقاضیان بین سنین ۲۰ تا ۳۰ سال هستند و خانمها ۸۰ درصد متقاضیان را تشکیل می دهند.

وی تصریح کرد: "موارد بسیار نادر است که این عمل در بچه ها انجام شود مانند وجود ناهنجاریهای ساختار بینی شکاف لب و کام باعث می شود که عمل بینی در سنین پایین تر انجام می شود".

متقاضی باید خواسته منطقی داشته باشد

مدیر گروه گوش، حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه خواسته فرد برای انجام عمل باید منطقی و قابل اجرا داشته باشد و خواسته های فانتزی منجر به نتایج خوبی نمی شود اظهار کرد: بینی جایگاه خودش را روی صورت دارد و تنها زیبایی چهره را تکمیل تر می کند نه اینکه باید زیباترین عضو صورت باشد تنها باید ایرادات بینی برای رفع جلب توجه انجام شود ایراداتی مانند کم کردن ارتفاع بینی، حجم پره های بینی، قوز بینی طوری برطرف شود که با دیگر اعضای صورت تطابق داشته باشد.

وی با بیان اینکه برخی از افراد حالت های وسواس گونه روی زیبایی چهره خود دارند خاطر نشان کرد:"در برخی مراکز اعمال زیبایی برای متقاضیان مشاوره انجام می شود بهترین مشاور خود پزشک است که باید در جلسات مختلف خواسته ها و دلایل متقاضی را بررسی کند که اگر نشان از وسواس است به روانپزشک ارجاع داده شوند".

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد  افزود: نتایج عمل بینی و زیبایی بینی جزء سخت ترین اعمال است که قابل پیش بینی نیست بینی عضو معمولی نیست کارش تنها زیبایی نیست بینی عضوی برای تنفس و حس بویایی و حاوی بافت های مختلف، تاژکها و مژکها، عضله و پوست می باشد و ابعاد چندگانه و کارایی زیادی است بنابراین جراحی پیچیده دارد جراح باید به ابعاد مختلف توجه کند بینی هر مشکلی مانند آلرژی سینوزیت داشته باشد باید همزمان با عمل زیبایی برطرف شود.

۲۵ درصد نیاز به ترمیم ثانویه دارند

دکتر محمد رضا شریفیان  با اشاره به اینکه "براساس آماری که وجود دارد ۲۵ درصد اعمال جراحی بینی در شرایط نرمال و ایده آل ممکن است نیاز به یک ترمیم ثانوی  داشته باشد" اظهار داشت:  برای ترمیم ثانویه باید شش تا یک سال زمان پس از عمل نخست صرف شود و اگر زودتر دست به ترمیم زده شود مشکل جدی بوجود می آید.

وی به افرادی که تمایل به انجام عمل زیبایی دارند توصیه کرد" برای برطرف کردن ایرادات بینی به جراح باتجربه مراجعه کنند زیرا اجزای مختلف بینی زنجیره وار به هم متصل هستند".

از اطرافیان تاثیر نگیرید

مدیر گروه گوش، حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد:" بسیاری از افراد بعد از عمل جراحی مورد قضاوت اطرافیان قرار می گیرند که این امر موجب ایجاد استرس و وسواس های بعد از عمل می شود این افرا نباید وسواس به خرج دهند زمان همه مشکلات ابتدایی بعد از عمل را برطرف می کند".

وی تصریح کرد:"چسب بعد عمل توسط جراح زده می شود چسب های بینی بعد از عمل ورم پوست بینی را با قسمت های زیرین اتصال می دهد و حفظ می کند که بین غضروف و پوست فاصله ایجاد نشود فردی که عمل شده تا ۲۱ ماه باید مراجعات دوره داشته باشد".
هرماه ۲۰هزار جراحی زیبایی بینی بدون درنظر گرفتن عواقبش انجام می‌شود

منبع: وب دا
 پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.