شاید از نگاه خیلی‌ها نبرد بارسلونا و رئال مادرید بدون کریس رونالدو و لیونل مسی خبرسازی و جذابیت همیشگی خودش را نداشته باشد اما دلایل زیادی برای نقض این ادعا وجود دارد.

ال‌کلاسیکو بدون مسی و رونالدو هم می‌تواند جذاب باشد

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، اولین ال‌کلاسیکوی ۱۱ سال  اخیر بدون رونالدو و مسی در حالی روز یکشنبه به میزبانی بارسا در ورزشگاه نوکمپ و در چارچوب هفته دهم لالیگا برگزار می‌شود که به شکل طعنه‌آمیزی هنوز مرد سال فوتبال دنیا در این جدال خاص وجود دارد؛ نه مسی و نه رونالدو بلکه لوکا مودریچ کروات. پس این ال‌کلاسیکو هنوز وزن پروزن و پرستیژ است. البته کلید واژه نبرد بزرگ تنها در مودریچ خلاصه نمی‌شود اما حداقل بخشی از معادلات تاکتیکی با حضور او حل خواهد شد. اگر لوکا همان ستاره جام‌جهانی ۲۰۱۸ باشد و هر چه زودتر از تاثیرات افت رئال مادرید دور شود، می‌تواند با تقسیم مناسب توپ، پرس تیم والورده را بشکند و به رئال مادرید اجازه بازی در فضاهای بازی رقیب را بدهد.

 جای بازی سوارس 

 در غیاب مسی، سوارس مرد اول خط حمله بارسلوناست اما مساله اینجاست که او به شکل کلاسیک برای پست شماره ۹ تعریف نشده است؛ هر چند در بازی با اینتر نشان داد توانایی عقب کشیدن و بازیسازی برای تیمش را دارد. اگر والورده، سرمربی بارسلونا به او در نقش همیشگی‌اش بازی بدهد، وجود یک بازیکن تغذیه‌کننده مهاجمان در محوطه جریمه رقیب الزامی است و اگر قرار باشد سوارس مانند بازی با اینتر یک حامی باشد و عقب بیاید، حتما وجود یک تمام‌کننده سریع در حد و اندازه‌های دمبله ضروری جلوه می‌کند. چنانچه سوارس بدرخشد،کاری کرده که در یک سال اخیر موفق به انجامش نشده؛ ۳ بازی متوالی خوب در ۸ روز! 

ترکیب‌های دونفره رئال مادرید

رئال مادرید در این بازی سخت نیازمند بازی ترکیبی موفق است. به شکل طبیعی فشار بیش‌تر از جانب بارسلونا اعمال می‌شود و رئال مادرید لوپتگی تحت هر شرایطی باید برتری عددی خودش در خط میانی را حفظ کند. شاید پرس شدید برای بارسایی که در این کار متبحر نشان می‌دهد، آن هم با توجه به وضعیت فعلی رئال مادرید چندان کارگشا نباشد اما حفظ برتری عددی و بازی ترکیبی برای ایجاد فضا در کانال‌های میانی و کناری زمین می‌تواند میهمان را به موفق برساند. بازی ترکیبی ۲ نفره به رهبری مودریچ در نقاط مختلف زمین لوپتگی را از شکست و بالطبع اخراج دور می‌کند.

فاکتور بقا 

 فارغ از مسائل فنی، پیوند خوردن آینده خولن لوپتگی، سرمربی ناموفق رئال مادرید به نتیجه این جدال به تنهایی برای جذاب‌تر کردن بازی کافی است. چه اینکه همه بازیکنان رئال مادرید برای یکی از معدود دفعات در تاریخشان برای بقای سرمربی هم‌قسم شده‌اند و با تمام توان در نوکمپ می‌جنگند.

دوئل پنالتی‌خیز 

یکی از دوئل‌های جذاب، جنگ راموس، کاپیتان رئال مادرید و لوئیس سوارس، مهاجم بارسلوناست؛ جایی که سوارس علاقه زیادی به شیرجه زدن برای گرفتن پنالتی دارد و از طرفی راموس مشهور  به خطا کردن و گرفتن کارت است. حدس اینکه کدام یک زودتر به هدفشان می‌رسند از جذابیت‌های ال‌کلاسیکوست.

نبرد بهترین دروازه‌بانان دنیا

 یک سمت میدان مارک آندره تراشتگن از بارسلونا حضور دارد که دبل سیوهایش در بازی با سویا جهانی شد و سوی دیگر تیبو کورتوا، بهترین دروازه‌بان جام‌جهانی ۲۰۱۸. برای یادآوری قدرت کورتوا، کافی است مهارهایش در دربی مادرید را به یاد بیاورید!

 مسی بارسا 

با وجود حضور رافینینا به جای مسی در بازی چهارشنبه شب لیگ قهرمانان اروپا مقابل اینتر، تضمینی برای انتخاب او در ال‌کلاسیکو وجود ندارد. کوتینیو می‌تواند یک گزینه باشد اما عملکرد ضعیف او مقابل اینتر، چشم‌ها را به سمت آرتور ملو خیره کرد. مسی ماه پیش از قدرت تهاجمی این هافبک گفت و  این بازیکن هم در بازی اخیر لیگ قهرمانان عملکرد قابل قبولی داشت.

رونالدوی رئال 

بیل فصل گذشته در نوکمپ گل زد و همه فاکتورهای کریس رونالدو را دارد اما از تداوم لازم برخوردار نیست. اگر او یکشنبه بدرخشد، رئال کار آسان‌تری برای موفقیت خواهد داشت.

ترکیب  بارسلونا

والورده در ۳ جدال از ۴ رقابت اخیر با رئال مادرید از سیستم ۲-۴-۴ بهره برده اما حالا با مصدومیت مسی،حضور ۴ هافبک پشت سر ۲ مهاجم منتفی است. در این شرایط، کوتینیو بیش از پیش به سوارس نزدیک می‌شود و روبرتو به بوسکتس، ملو و راکیتیچ در خط میانی ۴ نفره می‌پیوندد.

ترکیب رئال مادرید

ناچو به جای کارواخال در سمت راست خط دفاعی به میدان می‌آید، مارسلو در سمت چپ توپ می‌زند و راموس زوج واران در قلب خط دفاعی است. کروس و مودریچ در مرکز خط میانی حضور دارد و جدال سختی بین ایسکو، کاسیمیرو و آسنسیو برای قرار گرفتن پشت سر بیل و بنزما (مهاجمان تیم) وجود دارد.

معنای پیروزی برای بارسلونا

پیروزی بارسا به معنای ایجاد فاصله ۷ امتیازی با رئال مادرید است؛ آنچه تیم میانه جدول را به تعویض سرمربی وا می‌دارد.

معنای پیروزی برای رئال مادرید

برتری رئال مادرید، این تیم را به یک امتیازی بارسا می‌رساند و سند بقای موقت لوپتگی در معرض اخراج را امضا خواهد کرد.

منبع: برنامه نود

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.