رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: سالانه 12 نفر برای طرح پزشک مبلغ جذب می‌شوند تا در نقاط مختلف جهان اسلام علاوه بر ارائه خدمات پزشکی، معارف اسلامی را نیز توسعه دهند.

سالانه 12 پزشک مبلغ در دانشگاه علوم اسلامی رضوی جذب می‌شوند
به گزارش قدس آنلاین ، سید حسن وحدتی شبیری در نشست خبری که در دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد؛ گفت: در مطالعات فقهی و علمی به‌این نتیجه رسیدیم که به‌غیر از اموال غیرمنقول مادی یا اموال منقولی که امکان وقف وجود دارد، اموال غیرمادی و فکری نیز وقف شود که مرکز تخصصی وقف دانشگاه علوم اسلامی رضوی بر روی آن کار می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی افزود: جرقه این حرکت را دانشمندی که 6 اختراع ثبت شده در سطح جهانی دارد و قصد وقف اختراعات خود را داشت، روشن کرد که از آن استقبال کردیم.

وی با بیان اینکه بانکی مبتنی بر احسان و خیرخواهی مدنظر مراجع تقلید است؛ بیان کرد: باید یک بانک اسلامی که پایه کار آن موقوفات بوده و هدف آن سودآوری مادی نیست، بلکه سبب رفع مشکلات مردم است، داشته باشیم.

وحدتی شبیری درباره پردیس خواهران دانشگاه علوم اسلامی رضوی اظهار کرد: این دانشگاه تاکنون پردیس خواهران نداشته است و به‌دنبال این هستیم که در آذر ماه امسال کنکور دکتری را از میان خواهرانی که مدرک فوق لیسانس یا سطح سوم حوزه دارند در سه رشته، حقوق، علوم قرآن و حدیث، فلسفه و کلام برگزار کنیم.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی تصریح کرد: هرچند تاسیس حوزه علمیه جزو فعالیت‌های دانشگاه علوم اسلامی رضوی نیست، اما با توجه به‌نیازی که احساس شد به‌دنبال تخصیص حوزه علمیه برای آستان قدس رضوی که ورودی آن از بین فارغ‌التحصیلان کارشناسی به‌بالا است، هستیم.

وی متذکر شد: فعالیت‌های بین‌المللی را از آغازین سال‌های تاسیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی داشته‌ایم و تعداد قابل توجهی دانشجو از کشورهای مختلف جهان اسلام در این دانشگاه تحصیل کرده‌اند، به‌دنبال این هستیم که پذیرش این دانشجویان شتاب بیشتری گیرد.

وحدتی شبیری عنوان کرد: طرح پزشک مبلغ را نیز شروع کرده‌ایم، براساس آن، افرادی را از جهان اسلام جذب می‌کنیم تا در آینده پزشکانی آشنا با معارف اسلامی باشند و در نقاط مختلف جهان اسلام علاوه بر ارائه خدمات پزشکی، معارف اسلامی را نیز توسعه دهند.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی با بیان اینکه برای طرح پزشک مبلغ طی 5 سال قراردادی با دانشگاه آزاد بسته شده است؛ گفت: سالانه 12 نفر برای این طرح جذب می‌شوند که 10 نفر در رشته‌های پزشکی، پیراپزشکی و 2 نفر در رشته دندانپزشکی بوده که دانشجویان رسمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی هستند. 

وی با بیان اینکه سرانه هر دانشجو در دانشگاه علوم اسلامی رضوی 13.5 میلیون تومان است؛ ادامه داد: آموزش در این دانشگاه رایگان است و همه هزینه‌ها را آستان قدس رضوی می‌پردازد، همچنین، بودجه کل دانشگاه در سال جاری 22 میلیارد تومان است.

وحدتی شبیری اظهار کرد: در دانشگاه علوم اسلامی رضوی به‌فکر اشتغال فارغ‌التحصیلان هستیم که در این خصوص کارگروهی که به‌صورت تخصصی به‌مسئله اشتغال دانشجویان می‌پردازد، تشکیل داده‌ایم و عمده نیروهای آستان قدس رضوی از دانشگاه علوم اسلامی رضوی تامین می‌شود.

یک هزار و 141 دانشجو در دانشگاه علوم اسلامی رضوی مشغول به‌تحصیل هستند

در ادامه این نشست، معاون آموزشی دانشگاه علوم اسلامی رضوی نیز گفت: در حال حاضر، ۲4 رشته در دانشگاه علوم اسلامی رضوی که 6 رشته در مقطع دکتری، 5 رشته کارشناسی و 13 رشته در مقطع کارشناسی ارشد فعال است.

محمد امامی بیان کرد: در مجموع، یک هزار و 141 دانشجو در 24 رشته در حال تحصیل بوده که 105 نفر در مقطع دکتری، 324 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 704 نفر در کارشناسی هستند، همچنین تاکنون، 3 هزار و 25 نفر در 3 مقطع مذکور فارغ‌التحصیل شده‌اند.

وی با بیان اینکه عمده فارغ‌التحصیلان دانشگاه علوم اسلامی رضوی در مشاغلی که مرتبط با رشته تحصیلی آنها است فعالیت دارند؛ اظهار کرد: با توجه به‌هدف تاسیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی بیش از 50 درصد فارغ التحصیلان در رشته‌های مرتبط خدمت‌رسانی می‌کنند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم اسلامی رضوی متذکر شد: 4 رشته در زمینه وقف مدنظر است تا دنبال شود که رشته‌های اقتصاد و فقه وقف، حقوق وقف و مدیریت وقف بوده، همچنین تاکنون در زمینه وقف 8 پایان‌نامه دفاع شده است.

منبع : فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.