استاندار خراسان رضوی از ثبت نام ۹۰ هزار نفر از اقشار مختلف مردم و خیران در سامانه‌های مختلف برای میزبانی و خدمت بی‌منت به‌زائران رضوی در روزهای پایانی ماه صفر خبر داد.

ثبت نام ۹۰ هزار نفر برای میزبانی و خدمت به‌زائران رضوی
به گزارش قدس آنلاین به نقل اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رضا رشیدیان از ثبت نام ۹۰ هزار نفر از اقشار مختلف مردم و خیران در سامانه‌های مختلف برای میزبانی و خدمت بی‌منت به‌زائران رضوی در روزهای پایانی ماه صفر خبر داد و گفت: مردم خطه خراسان رضوی به شکرانه توفیق مجاورت آستان نور باران رضوی، خدمت به‌زائران امام هشتم(ع) را افتخار خود می‌دانند.

استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: از این رو اقشار مختلف مردمی در قالب طرح‌های مختلف چون جهاد خدمت، گام‌های عاشقی و خادمیان رضوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده خود را برای میزبانی زائران حضرت آماده کرده‌اند تا خدمتی صادقانه، عاشقانه و در خور این مسافران را ارائه کنند.

وی افزود: طی روزهای اخیر میزبانی از این زائران در طول مسیرها و ایستگاه‌های صلواتی بزرگ و کوچک شروع شده و بسیاری از اهالی روستاهای مسیر اعم از اهل سنت و شیعه در نهایت خلوص و تواضع به‌این زائران خدمت می‌دهند.

رشیدیان اظهار کرد : امید است این خدمت صادقانه توسط مردم این خطه برای انسان‌هایی که حرکت‌شان به‌سوی مضجع خورشید هشتم، برای  احیای ارزش‌های الهی و بزرگداشت و تکریم نبوت و اثبات ولایتمداری‌شان است، قبول حق افتد و منشا خیر و برکات باشد.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: هر ساله شاهد افزایش حضور زائران و عزاداران از جای جای کشور و نیز از سایر کشورهای اطراف با  قومیت‌ها و مذاهب مختلف هستیم که امسال تا کنون رشد سه درصدی داشته است.

وی عنوان کرد: براساس آمارها تا کنون حدود یک میلیون و 800 هزار زائر و مسافر اعم از پیاده و سواره به‌مشهد الرضا وارد شده‌اند و برآوردها حضور حدود 4.5 تا 5 میلیون زائر عزادار برای شرکت در مراسم عزای حضرت رسول (ع) و امام حسن(ع) است.

رشیدیان با بیان اینکه آمادگی لازم برای خدمت به‌زائران امام علی ابن موسی الرضا (ع) در استان وجود دارد؛ اظهار کرد: در کنار بخش‌های مردمی و خیرین، دستگاه‌ها، نهادهای و سازمان‌های عمومی و آستان قدس رضوی هم تدارک لازم برای خدمت در این ایام به‌عزاداران را داشته‌اند.

استاندار خراسان رضوی دهه آخر صفر را فرصتی برای تجمیع حول محور توحید و خداباوری، احیای مکارم اخلاق است در سالروز رحلت نبی مکرم اسلام محمد مصطفی(ص) که رسالت‌اش اتمام مکارم اخلاق بود و سبط اکبرش امام حسن مجتبی (ع) که به‌کرامت و امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع)که به‌مهر و مهربانی شهره هستند.

وی اظهار کرد: امروز نیاز جامعه ما بیش از هر زمان، توسعه محبت و تعامل مهربانانه در بین مردم به‌ویژه نسبت به‌اقشار آسیب‌پذیر با توسل به‌امام مهربانی‌ها است و توجه به‌نیازمندان و محرومان در شرایط فشارهای اقتصادی دشمن بیش از همه می‌تواند به‌تقویت ارزش‌های دینی، انسانی، ایجاد الفت و انسجام در جامعه کمک کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.