گاردین سرانجام منبع اصلی خبر افشای ارتباط مالی تیم ترور جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی، با شبکه ضدایرانی «ایران اینترنشنال» را اعلام کرد.

منبع خبر افشاگری ارتباط مالی تیم ترور جمال خاشقچی با شبکه ضدایرانی «ایران اینترنشنال» اعلام شد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، روزنامه گاردین سرانجام  منبع اصلی خبر افشاگری ارتباط مالی تیم ترور جمال خاشقچی، روزنامه‌گار منتقد سعودی، با شبکه ضدایرانی «ایران اینترنشنال» را اعلام کرد.

روزنامه گاردین در 9 آبان، چند هفته پس از قتل جمال خاشقچی در کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه در گزارشی افشاگرانه اعلام کرد که حامی مالی اصلی شبکه فارسی‌زبان «ایران اینترنشنال»، سعود القحطانی، رئیس دفتر محمد بن سلمان و هدایت‌کننده تیم ترور خاشقجی است. گاردین این خبر خود را به نقل از «منبعی آگاه» اعلام کرد.(اینجا)

هم‌اکنون خبرنگار گاردین و نویسنده این گزارش افشاگرانه در توییتر خود فاش کرد که جمال خاشقچی در بامداد روز 26 دسامبر سال جاری (یعنی 6 روز قبل از ترورش) با او تماس گرفته و فاش کرده که سعود القحطانی و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، از حامیان و بنیانگذاران اصلی شبکه ایران اینترنشنال هستند.

جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار سعودی و منتقد محمد بن سلمان، سه‌شنبه 10 مهر پس از مراجعه به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد و بلافاصله رسانه‌های ترکیه اعلام کردند که خاشقجی در کنسولگری عربستان کشته شده است و حتی برخی گزارش‌ها حاکی از پیدا شدن جسد مثله‌ شده وی در یکی از خیابان‌های استانبول بود.

پس از انتشار اخبار ناپدیدشدن جمال خاشقچی و سپس خبر قتل او در کنسولگری عربستان، انگشت‌ اتهام‌ به سمت ولیعهد عربستان به عنوان متهم ردیف اول این ترور سازماندهی‌شده نشانه رفت. در پی فشارهای رسانه‌ای و بین‌المللی، عربستان سعودی سرانجام پس از 18 روز سکوت به قتل خاشقجی در کنسولگری این کشور در استانبول اعتراف کرد. به گفته دادستانی عربستان 18 تبعه سعودی در رابطه با این جنایت بازداشت شده‌اند که بیشتر آنها از مقامات ارشد اطلاعاتی و امنیتی این کشور هستند. سعود القحطانی از جمله یکی از این افراد بازداشت‌شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.