با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و پیشگیری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور، اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی در این باره هشدار جدی داد.

هشدار دامپزشکی درباره آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان

به گزارش قدس آنلاین، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: به لحاظ این که هشدار دامپزشکی درباره آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان خراسان رضوی پارسال شرایط بهتری از نظر آنفلوآنزای فوق حاد نسبت به استان های دیگر داشته است، عده ای ازمرغداران استان های آلوده مبادرت به اجاره سالن های بدون پروانه در این استان کرده اند و به صورت غیر مجاز به دنبال تولید و پرورش مرغ تخم گذار هستند.

دکتر محمد رشتی باف افزود: هم اکنون تعداد قابل توجهی از واحدهای مرغداری گوشتی و تخم گذار استان به صورت غیرمجاز و بدون پروانه فعالیت می کنند و مرغداری های تخم گذار غیرمجاز با ریسک بیشتری برای ابتلا به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مواجه هستند.

وی گفت: این واحدها مورد توجه جدی قرار دارند و با کمک اتحادیه های مرغ تخم گذار اخطارهای لازم به آن ها داده و برخوردهای قانونی با آن ها انجام خواهد شد.

رشتی باف افزود: خرید دان ارزان تر از دیگر استان ها، بسیار خطرساز است و تماس مشترک کارگران مرغداری، داشتن جلسه و رفت و آمد فامیلی بین کارگران مرغداری باعث اپیدمی های گسترده ای در چند استان شده است، بنابراین در صورت ابتلا باید از هرگونه رفت و آمد غیر ضروری پرهیز کرد.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.