با افزایش قیمت بلیط پروازها در ماه های گذشته، آمار پروازهای داخلی ۱۳ درصد و پروازهای خارجی ۱۵ درصد کاهش یافت.

  کاهش ۱۳ درصدی پروازهای داخلی در کشور

 به گزارش قدس آنلاین، معاون عملیات شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در نشست بررسی  کاهش ۱۳ درصدی پروازهای داخلی در کشورمشکلات فرودگاه سبزوار گفت:  این شرایط مقطعی است و با توجه به بهبود شرایط و نیاز کشور مسافرت های هوایی رونق می یابد.

غلامحسین باقریان افزود:بخش ناوبری فرودگاه های کشور نیاز خاصی به تجهیزات خارجی ندارند و تحریم های جدید مشکلی در این حوزه ایجاد نمی کند.

وی گفت: پس از توافق برجام خرید تجهیزات ناوبری و بخش فرودگاهی انجام شد که از مهمترین اقدامات پس از برجام، خریداری ماشین های ایمنی زمینی، رادار و تجهیزات ایمنی ناوبری بود و هم اینک کمبودی در این حوزه وجود ندارد.

باقریان افزود: فرودگاه سبزوار به لحاظ زیرساخت های هوانوردی و سامانه های کمک ناوبری، وسعت وعرصه در سطح مطلوبی قرار دارد.

وی با بیان اینکه اولویت نخست شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران ایمنی و سپس تسهیل در ارائه خدمات است، گفت: برای افزایش عبور و مرور تغییراتی در پایانه فرودگاه سبزوار داده می شود تا ظرفیت خدمات دهی بیشتر به مسافران فراهم آید.

او با بیان اینکه فرودگاه سبزوار نیازمند افزایش پروازها است؛ تصریح کرد: افزایش پروازهای فرودگاه سبزوار با همکاری شرکت فرودگاه‌ها، پیگیری نمایندگان مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی و شرکت‌های هواپیمایی انجام می‌شود. باقریان افزود: تداوم پروازهای فرودگاه سبزوار نیازمند بازاریابی خوب در این شهرستان است و امیدوارم با افزایش پروازهای این فرودگاه، مردم از خدمات فرودگاهی بهره‌مند شوند.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی نیز با بیان اینکه پیگیر افزایش پروازهای فرودگاه سبزوار به‌مقصد کیش و عتبات عالیات هستیم؛ گفت: مجموعه مدیران شهری و نمایندگان مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی باید افزایش پروازهای فرودگاه سبزوار را پیگیری کنند.

محمد باقر قاسم‌زاده با اشاره به‌طرح‌های توسعه فرودگاه‌های خراسان رضوی افزود: در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد طرح‌های توسعه متعددی مانند توسعه۱۰ هزار مترمربعی ترمینال داخلی فرودگاه ، مرمت و بازسازی ۲۰ هکتار از فضای مقابل ترمینال‌ها و ساخت ترمینال فرودگاه گناباد با اعتباری حدود ۵۰ میلیارد تومان در دستور کار قرار دارد.

علی اصغر روشن‌بین، مدیر فرودگاه سبزوار نیز با بیان اینکه در حال حاضر، فرودگاه این شهرستان دارای چهار پرواز رفت و برگشت به‌مقصد تهران است، خواستار رفع مشکلات زیرساختی در فرودگاه سبزوار، افزایش طول باند حدود ۹۰۰ متر، افزایش مقاومت سطح باند برای فرود پروازهای سنگین و توسعه پارکینگ هواپیماها برای استقرار هواپیماهای پهن پیکر شد

منبع: صدا و سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.