شهردار مشهد گفت: موافقت سازمان برنامه و بودجه برای انتشار 31 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت به منظور شتاب در اجرای پروژه نوسازی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر امام رضا(ع) در مشهد اخذ شد.

سازمان برنامه و بودجه با انتشار اوراق مشارکت بازسازی اطراف حرم موافقت کرد

به گزارش قدس آنلاین ، قاسم تقی زاده خامسی روز دوشنبه در نشست شورای اسلامی شهر مشهد افزود: در سفر اردیبهشت امسال رئیس جمهوری به مشهد طی دیداری با آقای روحانی توضیحاتی در خصوص طرح نوسازی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوی و روند کند ارائه و درخواست کمک دولتی شد.

وی ادامه داد: طبق دستور رئیس جمهوری این درخواست مکتوب شد و پس از پیگیری، طی روزهای اخیر با حمایت و همراهی نمایندگان مجلس شورای اسلامی موفق شدیم امضای موافقت سازمان برنامه و بودجه را با انتشار اوراق مشارکت و یا اسناد خزانه به مبلغ 31 هزار میلیارد ریال اخذ کنیم.
شهردار مشهد گفت: برای ادامه روند این درخواست موافقت و مصوبه شورای شهر مشهد نیز نیاز بود که امروز اخذ شد. طرح نوسازی بافت فرسوده اطراف حرم رضوی حدود 25 سال پیش مصوب شده ولی تاکنون تنها 40 درصد پیشرفت داشته و زخم کهنه ای است.
وی افزود: بودجه شهرداری برای تکمیل این طرح کفایت نمی کند، آستان قدس رضوی نیز مشکلات خود را دارد و در محدوده 50 هکتاری متعلق به خود کار را انجام می دهد لذا نیاز به حمایتهای دولتی داریم.
تقی زاده خامسی ادامه داد: 50 درصد اصل و سود بازپرداخت اوراق بر عهده دولت و نیمی نیز بر عهده شهرداری مشهد است که سهم 50 درصدی شهرداری از محل درآمدهای حاشیه ای این طرح تسویه خواهد شد. بر این اساس امسال هفت هزار میلیارد ریال، سال آتی 14 هزار میلیارد ریال و سال 1399 مبلغ 10 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای این پروژه منتشر می شود.
رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکتهای شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این نشست گفت: درخواست و لایحه شهرداری امروز مبنی بر انتشار 31 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای نوسازی بافت فرسوده حرم مطهر اقدامی ارزشمند است.
احمد نوروزی افزود: شهرداری مشهد مکلف است تاثیرات بودجه ای این مصوبه را در بودجه های امسال تا سال 1399 منظور کند.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: 50 درصد بازپرداخت اصل و سود این اوراق بر عهده دولت است.
بتول گندمی افزود: با انتشار این اوراق در پایان کار شورای پنجم و پشتکار و تلاش مدیریت شهری شاهد اقدام کم نظیری در مشهد و بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوی خواهیم بود.
اجرای طرح نوسازی بافت فرسوده منطقه ثامن مشهد و پیرامون حرم مطهر رضوی از سال 1371 در محدوده ای به وسعت 310 هکتار آغاز شده است.
لوایح پرداخت یارانه سال 1397 سازمان اتوبوسرانی مشهد، ایجاد بستر اجرایی مدیریت هوشمند شهری مبتنی بر اطلاعات مکانی برای ناحیه منفصل توس، ایجاد بستر سه بعدی شهری مبتنی بر اطلاعات مکانی برای پشتیبانی از مدیریت و طراحی هوشمند در منطقه ثامن، حمایت از ایجاد آکادمی فوتبال در مشهد و مجوز تاسیس موسسه فرهنگی هنری خانه هنرمندان مشهد نیز امروز در نمشست شورای این شهر بررسی و مصوب شدند.


منبع : ایرنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.