البرز- فخرالدین صابری از شناسایی و برخورد با دفاتر غیرمجاز ارائه دهنده خدمات مسافرتی در استان البرز خبر داد.

برخورد قانونی با دفاتر غیرمجاز خدمات مسافرتی در البرز

فخرالدین صابری، مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان البرز در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: با همکاری و همراهی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان البرز کمیته نظارتی با عضویت نمایندگان تمامی دستگاه‌های ذیربط و همچنین قاضی تعزیرات حکومتی تشکیل شده است.

وی افزود :رویکرد سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری بر ایجاد اشتغال و یا حفظ اشتغال موجود است بنابراین در حوزه واحدهای مجاز با اخطار، تذکر و یا تعلیق عمل می کنیم و در صورتی که هر کدام از این مراحل جوابگو نبود اقدام به پلمپ خواهیم کرد؛ در مورد واحدهای غیرمجاز داستان متفاوت است و اولین اقدام در برخورد با اینگونه واحدها پلمپ آن مجموعه است چرا که عملکرد غیرمجاز نتیجه ناهنجاری را در پی خواهد داشت .

وی اضافه کرد: در پی پلمپ واحدهای غیرمجاز سعی ما بر این است تا صاحبان اینگونه مشاغل را متقاعد کنیم تا با رعایت استانداردهای لازم برای دریافت مجوز رسمی و فعالیت قانونی در آن حوزه اقدام کنند.

 وی در ادامه گفت :ما حتی بایستی برخی از فعالیت‌ها را شناسایی، استاندارد سازی و تقویت کنیم برای مثال اشخاصی که در حوزه تورهای مذهبی و زیارتی مشهد فعالیت می کند برخی بسیار کاربلد می باشند پس وظیفه ما شناسایی این افراد  و ترغیب آنها برای رعایت  استانداردهای لازم و در نهایت صدور مجوز رسمی و فعالیت قانونی است.

این مسئول تصریح کرد: این دسته از فعالین حوزه گردشگری بعضا بسیار کارآمد می باشند و حضورشان در این عرصه بایستی حفظ و تقویت شود و این یکی از اهداف اصلی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری است .

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان البرز در پایان گفت: از تمامی اشخاص حقیقی که به هر صورتی در قالبی غیرقانونی مشغول فعالیت‌های گردشگری هستند دعوت می‌کنیم تا با حضور در اداره کل میراث فرهنگی استان البرز و پس از طی مراحل آموزشی و قانونی اقدام به دریافت مجوز رسمی نمایند در غیراین صورت اینگونه واحدها شناسایی و پلمپ خواهند شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.