امام جمعه موقت تهران گفت: من امروز جریانی را می‌بینم که می‌خواهد اسلام زدایی را در کشور تئوریزه کند.

آیت‌الله خاتمی:جریانی بدنبال اسلام‌زدایی درکشور است/مردم ازگرانی‌ها در رنج هستند

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین،  آیت الله سیداحمد خاتمی در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران با تبریک میلاد رسول اکرم (ص) و هفته وحدت اظهارداشت: وحدت یعنی جهان اسلام مشت محکمی در دهان آمریکا شود.

وی افزود: همان گونه که در بحث شیعه و سنی حرف از وحدت می زنیم، در عرصه داخلی هم به شدت نیازمند وحدت زیر سایه ولایت فقیه هستیم. وحدت با شعار شکل نمی گیرد بلکه با منطق، سعه صدر و خوش گمانی نسبت به یکدیگر ایجاد می شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به هفته بسیج گفت: بسیج فرهنگ آمادگی برای دفاع از دین و ارزش های اسلام است و سپاه پاسداران تدارک کننده این فرهنگ غنی است. فرهنگ بسیج عامل پیروزی های متعدد بوده و خواهد بود. در عراق این فرهنگ، موصل را از شرِ جنایات داعش نجات داد. همچنین این فرهنگ توانست در لبنان و توسط حزب الله، پوزه رژیم صهیونیستی را به خاک بمالد.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: فرهنگ بسیج در سوریه، عراق و یمن نیز جواب داد و یک سرمایه عظیم است که باید از آن بهره مند شد.

وی جمهوری اسلامی ایران را دارای سه عنصر اساسی و غیرقابل تغییر دانست و گفت: اسلام، جمهوریت و ولایت فقیه سه عنصر اصلی جمهوری اسلامی است که تغییرپذیر نیستند و اگر کسی از این عناصر عبور کند، از نظام اسلامی عبور کرده است. به مردم می گویم مراقب باشید انحراف کم کم شکل می گیرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به مطالبی که در یکی از روزنامه ها منتشر شده بود، گفت: در روزنامه ای که بودجه از بیت المال می گیرد، نوشته شده «چون این مشروبات تقلبی موجب آسیب می شود، پس همانند زمان رژیم پهلوی، شراب را آزاد کنیم». من به هیات نظارت بر مطبوعات می گویم که شما باید رصد کنید نه اینکه من در خطبه ها بگویم. اینها امروز می‌گویند شراب را آزاد کنیم و فردا خواهند گفت حجاب را و بعد از آن می‌گویند اسلام را به رفراندوم بگذارید. به آنها می‌گوییم این آرزو را به گور می‌برید؛ این مردم به اسلام رأی دادند و برای دفاع از آن تا آخرین قطره خون دفاع می‌کنند.

خاتمی ادامه داد: من جریانی را پشت این مطلب روزنامه می‌بینم که می‌خواهند اسلام‌ستیزی را تئوریزه کنند. مردم ما انقلاب کردند که شراب‌خواری نباشد؛ بنابراین با هرگونه اقدامی برای عادی‌سازی این شرایط به شدت مقابله می‌کنیم.

وی در ادامه گفت: مردم ما شایسته بهترین تکریم‌ها هستند. دیدیم که در ۱۳ آبان چه حماسه‌ای را آفریدند اما از گرانی‌های لجام‌گسیخته در رنج و آزار هستند و وظیفه ماست که در نماز جمعه، سخن آنها و درد دل آنها را بگوییم. مقابله با این گرانی‌ها، مدیریت و نظارت می‌خواهد. چرا کالایی که هیچ ربطی به خارج ندارد، قیمتش چند برابر شده است؟ چرا مسئولین جلوی این گرانی‌ها را نمی‌گیرند؟

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به سخنان چند روز گذشته رئیس‌جمهور آمریکا که مردم ایران را تروریست نامیده بود، افزود: تروریسم لقب شماست. شما تروریسم هستید و تروریسم‌پروری می‌کنید. شما تروریست را به سوریه فرستاده بودید و از عربستان که عامل اصلی شکل‌گیری داعش و گروه‌های تروریستی است، حمایت می‌کنید.

خاتمی اظهار داشت: ترامپ عقده توجه دارد چون هر چه سخن می‌گوید، می‌بیند کسی به او توجه نمی‌کند. او با این حرف‌ها می‌خواهد مردم ایران را تحقیر کند اما به فضل الهی، این ملت بزرگ ایران است که آمریکا را تحقیر کرده و همچنان تحقیر خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اظهارات وزیر خارجه انگلیس واکنش نشان داد و گفت: وزیر خارجه انگلیس که به کشور ما سفر کرده، سخنان سخیفی را بیان کرده که دستگاه دیپلماسی نباید اجازه چنین سخنان و دخالت‌هایی را می‌داد. او به ایران آمده بود که یک جاسوس را آزاد کند و گفت که «در منطقه نفوذ دارم» به آنها می‌گوییم «آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت». شما از زمان شیخ فضل‌الله نوری، دیگر هیچ قدرت و نفوذی در منطقه ندارید.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: وزیر خارجه انگلیس، عربستان را هم‌پیمان خود نامید؛ ما به خود می‌بالیم که با شما هیچ ارتباطی نداریم.

خاتمی در ادامه سخنان خود به جنایات عربستان سعودی و حامیانش در یمن اشاره و تصریح کرد: مسئله یمن یک آزمون بزرگ است که مردم یمن سربلند از این آزمون بیرون آمدند. عربستان در این آزمون جنایاتی همانند مغول علیه بشریت داشت. به آنها می‌گوییم «شما خود را خادمین حرمین شریفین می‌دانید» درحالی‌که خائنین به حرمین و اسلام هستید. مجامع بین‌المللی هم از این آزمون سرافکنده بیرون آمده‌اند و تنها به محکوم کردن جنایات آل‌سعود و حامیان آن در یمن اکتفا می‌کنند، درحالی‌که باید آمریکا که حامی اصلی عربستان سعودی است را تحت فشار قرار دهند تا دست از این جنایات بردارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ناآرامی‌ها در سرزمین‌های اشغالی اشاره کرد و گفت: تزلزل در کابینه رژیم صهیونیستی بعد از تهاجم به نوار غزه، از اخبار خوبی بود که در هفته قبل شنیدیم. ۴۷۰ موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد که اگر این روند ادامه پیدا کند، امیدواریم قبل از اتمام ۲۵ سال، شاهد نابودی رژیم صهیونیستی باشیم.

منبع:مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.