به گزارش قدس آنلاین،عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: باز شدن درب باغ‌های آستان قدس رضوی به روی مردم به عنوان یک فرصت شهری بسیار ارزشمند برای مشهد است و مدیران شهری باید همکاری ویژه‌ای جهت افزایش بهره‌وری این ظرفیت داشته باشند.

باز شدن باغهای آستان قدس فرصتی ارزشمند را برای مشهد ایجاد کرده است

به گزارش قدس آنلاین، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار آستان نیوز، اظهار کرد: باز شدن درب باغ‌های آستان قدس رضوی به روی مردم به‌عنوان یک فرصت شهری بسیار ارزشمند برای مشهد است و مدیران شهری باید همکاری ویژه‌ای جهت افزایش بهره‌وری این ظرفیت داشته باشند.
وی ادامه داد: در حالی که فضاهای محدودی برای استفاده بانوان در شهر مشهد وجود دارد، فضای باغ اردوگاه خاتون فضایی مفرح و فرهنگی برای بانوان شهر مشهد ایجاد خواهد کرد.
قاضی‌زاده هاشمی افزود: تقویت رویکرد فرهنگی آستان قدس رضوی و عدم‌تغییر کاربری باغ‌های آستان قدس رضوی در کشور از اقدامات ویژه و مبارکی است که باتدبیر تولیت آستان قدس رضوی صورت پذیرفته است.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش ویژه‌ای که آستان قدس رضوی می‌تواند در خصوص الگوسازی فرهنگی در مشهد داشته باشد خاطرنشان کرد: حجم موقوفاتی که آستان قدس رضوی در مشهد دارد و رسالت فرهنگ‌سازی این نهاد مذهبی، ظرفیت ویژه‌ای را برای مردم مشهد و کشور فراهم کرده است تا در مسیر توسعه معارف رضوی از موقوفات آستان قدس رضوی بهره‌مند شوند.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: آستان قدس رضوی با قرار دادن باغات موقوفه در اختیار مردم می‌تواند در ترویج فرهنگ وقف اثرگذار باشد. مردم با مشاهده به‌کارگیری موقوفات در مسیر خدمت به مردم تمایل بیشتری به وقف اموال خود خواهند داشت.
 منبع: آستان نیوز
 پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.