البرز - فواد شمس با بیان اینکه در شهرهای کشورمان و به تبع آن کرج اولویت با خودرو شخصی است نه عابر گفت: پیشنهادمی کنم میدان شاه عباسی (قدس) ومحدوده پیرامون آن به پیاده راه تبدیل شود.

تبدیل میدان "شاه عباسی" کرج به پیاده راه

به گزارش قدس آنلاین وبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز فواد شمس کارشناس ارشد برنامه ریزی اظهار کرد: خوشبختانه در سالهای اخیر تا حدی تمایل استفاده از خودروی شخصی جایش را به شوق پیاده داده است.

وی افزود: تجربه مثبت اجرای پیاده راه موفق در شهرهای مثل رشت، یزد، شیراز، بازار تهران، اهواز و … نشان داده که پیاده راه ها می توانند بافت های مرده و ناکارآمد شهری را زنده و پویا کنند و آن بافت را تبدیل به یک مقصد گردشگری کند.

شمس تصریح کرد: در کلانشهر کرج هم باید به سمت اجرای پیاده راه رفت، بطور مشخص بافت شهر کرج این روزها آسیب های کالبدی و اجتماعی فراوانی دارد.

وی با اشاره به اینکه اطراف میدان شاه عباسی و چهار راه دانشکده با این که یک بافت با اصالت و قدیمی شهر کرج است، اما این روزها از آسیب های جدی رنج می برد، گفت: به نظر می رسد اگر پروژه پیاده راه در این منطقه اجرایی شود نه فقط از این آسیب ها کاسته می شود بلکه شاهد شکوفایی این منطقه خواهیم بود و یک مقصد گردشگری ایجاد خواهد شد.

این کارشناس برنامه ریزی ادامه داد: پیشنهاد مشخص این است که با توجه به قرار گرفتن چند مکان خاص در این منطقه که می توانند جاذبه گردشگری مهم باشند، باید با ایجاد پیاده راه این بافت را احیا کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این محله کاروانسرای تاریخی شاه عباسی، محوطه دانشکده کشاورزی و امامزاده حسن(ع) قرار گرفته است  و می توان با اجرای پیاده راه و با استفاده از مولفه های سنتی ایرانی رونق دوباره به این منطقه داد و با استفاده از ظرفیت گردشگری بافت را احیا کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.