فرید گلکار از برنامه‌ریزی وزارت نیرو برای اجرای پروژه باروری ابرها در ۱۰ استان کشور خبر داد.

آغاز پروژه "بارورسازی ابرها" به زودی در ۱۰ استان

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، فرید گلکار مدیر مرکز ملی تحقیقات و مطالعات باروری ابرها با بیان اینکه برای اجرای پروژه بارورسازی ابرها و همکاری نیروی هوا و فضای سپاه هیچ مانعی نداریم و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد، اظهار داشت: این پروژه در استان‌های یزد، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، خوزستان، کرمان و فارس از طریق هواپیما و مناطقی همچون خراسان جنوبی و آذربایجان شرقی و غربی از طریق پهپاد اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: در صورت تامین اعتبار، باروری ابرها در استان کرمانشاه نیز به شیوه زمینی و از طریق ژنراتور انجام خواهد شد.

مدیر مرکز ملی تحقیقات و مطالعات باروری ابرها اظهار کرد: قرارداد تامین پهپاد، مواد باروری، هواپیما و تجهیزات قابل نصب روی آن با نیروی هوا و فضای سپاه آماده شده و به زودی وارد فاز اجرا خواهیم شد.

گلکار با اشاره به تامین "فلیر" و "پیروپاترون" به عنوان مواد قابل استفاده در باروری ابرها تصریح کرد: فلیر توسط نیروی هوافضا و پیروپاترون توسط صنایع دفاع در داخل تولید می‌شود. امکان خرید خارجی این مواد نیز وجود دارد، اما از چندین منظر، بهتر و شایسته است از تولید داخل استفاده شود.

مدیر مرکز ملی تحقیقات و مطالعات باروری ابرها با بیان اینکه تا اواخر اردیبهشت‌ماه امکان اجرای بارور سازی ابرها در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: در صورت تسریع در انجام امور و تبادل تفاهم‌نامه با نیروی هوافضا امکان آغاز و آمادگی برای اجرای پروژه‌های افزایش بارش نیز وجود دارد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.