عضو هیئت رئیسه شورای شهر مشهد گفت: متاسفانه روز به روز اختیارات و درآمدهای شهر محدودتر می‌شود، همه می‌دانیم شهر نباید با تراکم فروشی اداره شود.

مشهد نباید با تراکم فروشی اداره شود
به گزارش قدس آنلاین ، محمدحسین ودیعی صبح امروز در جلسه شورای شهر مشهد اظهار داشت: مهم ترین دغدغه مدیریت شهری در سالیان متمادی درآمدهای پایدار شهرداری بوده که سال‌هاست مورد بحث مدیران شهری و استانی است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: قانون منع بکارگیری بازنشستگان تهدیدها و فرصت‌هایی در بردارد. شورای پنجم تاکید بر اجرای قانون داشته و همیشه همین موضوع را اعلام کرده است.

وی اضافه کرد: درباره شهردار سابق که در دوره کوتاه مدیریت خود آثار ارزشمندی برای شهر داشتند و با توجه به اهمیت وجود ایشان تلاش شد از ظرفیت‌های قانونی برای اعاده به خدمت ایشان استفاده شد اما در نهایت در موعد قانونی شورا رای بر انتخاب شهردار جدید داد. تمام اعضای شورا مانند قبل حامی شهردار جدید خواهند بود اما نظارت کمیسیون‌ها همچنان دقیق و مستمر ادامه خواهد داشت.

ودیعی عنوان کرد: در آستانه تدوین بودجه 98 هستیم. مهم‌ترین دغدغه مدیریت شهری در سالیان متمادی درآمدهای پایدار شهرداری بوده که سالهاست مورد بحث مدیران شهری و استانی است. متاسفانه روز به روز اختیارات و درآمدهای شهر محدودتر می‌شود. همه می‌دانیم شهر نباید با تراکم فروشی اداره شود. 

وی با اشاره به اینکه در دوره قبل 1000 میلیارد تومان تراکم شناور مازاد فروخته شده بود گفت: به تعبیری تراکم دو سال آینده شهر پیش فروش شده بود. از جمله منابع پایدار درآمد شهرداری عوارض و مالیات منطقه‌ای است که در ادوار گذشته به اشکال گوناگون تغییر شکل داده است.

ودیعی بیان کرد: در بسیاری از امور اجرایی و مدیریتی و خدماتی توقع اول از شهرداری است اما وقتی پای درآمد میان می آید شهرداری مورد غفلت واقع می‌شود.هر سال با وجود آنکه میزان مالیات افزایش می‌یابد اما سهم درآمدهای شهرداری مستمرا توسط مجلس و دولت کمتر می‌شود.

وی ادامه داد: هزینه‌های جاری امسال شهرداری 1290 میلیارد تومان بوده که در سال آینده به 1700 میلیارد می‌رسد و چاره‌ای نداریم جز اینکه 1000 میلیارد از این مبلغ را از محل مالیات و عوارض تامین کنیم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.