بیش از ۸۰ هزار جوان بیکار با مدرک تحصیلی بالای فوق دیپلم در خراسان رضوی وجود دارد.

وجود بیش از ۸۰ هزار جوان بیکار با مدرک تحصیلی بالای فوق دیپلم

به گزارش قدس آنلاین، سرپرست استانداری خراسان رضوی در مراسم دوازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر خراسان رضوی که در اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی این استان برگزار شد، گفت: ۱۸۱ دانشگاه و موسسه آموزش عالی در خراسان رضوی وجود دارد و ۲۵۰ هزار دانشجو در استان مشغول به‌تحصیل هستند.

قربان میرزایی با بیان اینکه در این استان بیش از ۸۰ هزار جوان بیکار با مدرک تحصیلی بالای فوق دیپلم وجود دارد، افزود: یک هزار و ۶۰۰ هیات علمی و استاد در دانشگاه‌های خراسان رضوی تدریس می‌کند و بیش از  ۳۰۰ شرکت فناوری در استان وجود دارد که نشان می‌دهد استان از لحاظ بنیه علمی در سطح خوبی قرار دارد.

وی ادامه داد: تنها راه پیشرفت کشور در گرو فعالیت و کارآفرینی است، شما کارآفرینان الگو هستید و جوانان و افراد با دیدن شما انگیزه می‌گیرند و همه باید برای پیشرفت جامعه و کشورمان تلاش کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی نیز گفت: هم اکنون، ۱۰۰ هزار کارآفرین در خراسان رضوی وجود دارد که یک میلیون و ۲۰۰ هزار کارگر را زیرپوشش دارند.

محمد سنجری افزود: از ابتدای امسال  ۱۰ هزار فرصت شغلی در خراسان رضوی توسط همین کارآفرینان به‌مراکز کاریابی اعلام شده، ولی ما فقط پاسخگوی ۵ هزار نفر بودیم و آنها وارد بازار کار شدند، وجود فرهنگ اشتباه و نداشتن مهارت در میان نیروی کار سبب شده بسیاری از جوانان امکان ورود به‌ بازار کار را پیدا نکنند.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.