خراسان شمالی- حسین رضازاده گفت: به منظور دستیابی به آمار دقیق کلنی‌های زنبور عسل استان و سایر اطلاعات مورد نیاز، آمارگیری زنبورستان ها در سال جاری همزمان با سراسر کشور درخراسان شمالی انجام شد.

تولید بیش از ۲هزار تن عسل در استان طی سال جاری

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی، حسین رضازاده مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: به منظور دستیابی به آمار دقیق کلنی‌های زنبور عسل استان و سایر اطلاعات مورد نیاز، آمار گیری زنبورستان ها درسال جاری همزمان با سراسر کشور درخراسان شمالی انجام شد.

وی افزود: براساس اطلاعات بدست آمده در سال جاری تعداد افراد شاغل درحرفه زنبورداری هزار و۶۷۶ نفر و تعداد کلنی های شمارش شده ۱۷۷ هزار و ۹۵۱ کلنی است که از این تعداد، مقدار دو هزار و ۲۱۱ تن عسل تولید شد.

وی اظهار داشت: سال گذشته در استان مقدار هزار و ۹۹۸ تن عسل تولید شده که تولید امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد افزایش داشته است.

به گفته رضازاده در سال جاری از هر کلنی ۱۲.۴کیلوگرم عسل بدست آمده در حالی که در سال قبل به ازای  هر کلنی ۱۱.۶ کیلوگرم  عسل تولید شده است.

گفتنی است استان خراسان شمالی به لحاظ شرایط مناسب آب و هوایی و وجود مراتع غنی پوشیده از گیاهان دارویی در سال ۹۶ از نظر میزان تولید عسل رتبه سیزدهم و از نظر میانگین تولید به ازای هر کلنی (بهره وری) رتبه ششم کشوری را کسب کرده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.