رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: طرح بازرسی و نظارت ویژه بر بازار شب یلدا از ۲۰ آذر ماه در بازارهای گل ، آجیل ، میوه و شیرینی شروع خواهد شد.

روند کاهش قیمت کالا ها در بازار ادامه دارد/ آغاز طرح نظارت بر بازار شب یلدا از ۲۰ آذر در  مشهد

محمود بنانژاد رئیس اتاق اصناف مشهد در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: اگر کاهش نرخ ارز با شرایط فعلی همچنان استمرار داشته باشد و به یک نرخ تثبیت شده برسد قطعا قیمت کالاها در بازار نیز روند کاهشی خواهند داشت و از طرفی رکود شدید در بازار باعث ایجاد رقابت شده است که کاهش قیمت ها به صورت تدریجی اتفاق بیفتد اگرچه نباید انتظار داشت که قیمت کالا ها به قیمت ابتدای سال باز گردد زیرا باهمین نرخ ارز در شرایط فعلی ،  نرخ ارز نسبت به ابتدای سال ۳ برابر شده است .
وی تصریح کرد: از طرفی برخی کالاها همچون لوازم الکترونیکی به شدت وابسته به ارز هستند و با نوسانات نرخ ارز قیمت انها نیز تفاوت خواهد کرد و در صورتی که واردات انها کاهش پیدا کرده و عرضه آنها دربرابر تقاضا  بازار کم باشد  با افزایش قیمت مواجه خواهند شد. از طرفی همه فروشگاه ها و مراکز خرید ملزم به نصب برچسب قیمت بر روی کالاهای خودشان می باشند و همچنین مراکز خدماتی نیز باید نرخ نامه خود را در معرض دید شهروندان قرار دارند تا نحوه ارائه خدمات آنها شفاف باشد و در صورت خودداری از این کار با آنها برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
بنانژاد افزود:  بازرسان این اداره به صورت منطقه ای، محلی و در بعضی موارد طرح های ویژه بر روند فروش کالا ها در بازار نظارت خواهند کرد و در صورتی که واحد صنفی کالای خود را از فاکتور خرید به اضافه سود متعارف بیشتر به فروش برساند با انها طبق قانون تعزیرات و واحدهای صنفی برخورد صورت خواهد گرفت. در این راستا طرح بازرسی و نظارت  ویژه بازار شب یلدا از ۲۰ آذر ماه در بازارهای گل ،  آجیل ، میوه و شیرینی آغاز خواهد شد و با کسانی که خواسته باشند کام مردم در شب یلدا را تلخ کنند برخورد شدید صورت خواهد گرفت.
وی اظهار داشت: اگرچه مصوب شده است که قیمت شیر که در حال حاضر بین ۲۲۰۰تومان تا ۲۴۰۰ می باشد در روزهای اینده  به ۲هزار تومان برسد اما مشخص نیست که این کاهش قیمت شیربرتغییر قیمت  محصولات لبنیاتی چقدر خواهد بود به عبارتی اینکه قیمت شیر در بهای تمام شده محصولات لبنی چقدر تاثیر گذار است مبنای کاهش قیمت لبنیات خواهد بود،  اگرچه انتظار این است که تغییر قیمت شیر در این اندازه بر قیمت لبنیات محسوس و اندک خواهد بود.
بنانژاد ادامه داد: با سیاست های تنظیم بازاری که طی روزهای اخیر صورت گرفت افزایش قیمت گوشت در بازار داده نشد و اگر این توزیع گوشت های گرم و منجمد در بازار نبود بدون تردید قیمت گوشت در بازار روند نجومی را تجربه می کرد که خوشبختانه با اجرای سیاست های تنظیم بازار افزایش قیمت آن مهار گردید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.