۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵
کد خبر: 633760

آقای دولت! آقای سیاستگذار! مجلس محترم! ‌ای همه تصمیم‌گیران نظام! شما را به خدا فکری به حال این صنعت بکنید! ما تاکنون ده‌ها برابر کل شاغلین این صنعت که این همه برای شما مهم است، کشته و زخمی داده‌ایم.

به گزارش گروه اقتصادی قدس‌آنلاین، قیمت خودرو ساعت می‌زند، هر روز که وارد فضای مجازی می‌شوی در هر گوشه‌ای جدولی تقدیمت می‌شود که نسبت به روز قبل چند مدل خودروی داخلی، چند میلیون تومان گران‌تر شده‌اند! این‌ها همه در حالی است که کیفیت آن‌ها روز به روز تأسفبارتر می‌شود، تا آنجا که ضبط صوت و زه ضربه گیر هم آپشن محسوب می‌شود(!) باری در مقابل این گرانی‌ها هم صدایی از کسی درنمی‌آید! یکی می‌گوید گرانفروشی است، یکی می‌گوید...، خودروسازها هم کار خودشان را می‌کنند و ملت مظلوم هم، ناچار در کمال درماندگی باز هجوم می‌برند و برای همین تابوت‌های متحرک، ده‌ها میلیون تومان پولش را پیش پیش می‌دهند و حیرتا که سال هاست در بر همین پاشنه می‌چرخد! به زور گمرکی سنگین بر واردات کاری کرده‌اند انسان ایرانی، بدترین ماشین جهان را به گران‌ترین قیمت‌ها بخرد و آمار تلفات ترافیکی مملکت هم از هیچ بنی بشری ککی نمی‌گزد! برای این سیاست خجالت‌آور هم همواره یک دروغ به ملت تحویل شده است؛ اشتغال!

در ایران دهه‌هاست که مهم‌ترین علت مرگ و میر تصادفات است. در بسیاری از سال‌ها ما از این نظر رتبه نخست را در جهان داشته‌ایم. تنها از سال 1384 تاکنون حدود 300 هزار نفر فقط در این تصادفات کشته داده‌ایم و آمار مصدومان و مجروحان را قریب 5میلیون گفته‌اند و... این همه در حالی است که کارشناسان عمده این تلفات را که قریب دو برابر آمار تلفات جنگ تحمیلی است، ناشی از عدم ایمنی خودروهای مملکت می‌دانند. تازه وقت کنید این آمار از سال 84 محاسبه شده و قبل آن یک پرونده و مصیبت جداگانه است. باری خوشبین‌ترین و مدعی‌ترین صاحبنظران این عرصه، شاغلان مستقیم و غیرمستقیم آن را حدود 15 هزار نفر ارزیابی می‌کنند.

حالا خودتان ارزیابی کنید ما برای شاغل ماندن اینان، چقدر تابحال تلفات جانی و مالی داشته‌ایم! تا کی بناست این وضع ادامه داشته باشد؟ تا کی این مردم باید با جان و مالشان تاوان این سیاستگذاری غلط را بدهند؟ خودروی ناایمن و آشغال و بی‌کیفیت را به قیمت سنگین بخرند و دولت هم در این میانه فرصت انتخاب را حتی از آن‌ها بگیرد؟

آقای دولت! آقای سیاستگذار! مجلس محترم! ‌ای همه تصمیم‌گیران نظام! شما را به خدا فکری به حال این صنعت بکنید! ما تاکنون ده‌ها برابر کل شاغلین این صنعت که این همه برای شما مهم است، کشته و زخمی داده‌ایم. هنوز هم این وضع رو به بهبود که نیست هیچ، آمارها دارد خبرهای ناگواری می‌دهد. این دیگر نامش صنعت نیست! این نامش جفا به خریدار و بهره‌کشی از مردم است. در واقع به مردم می‌گوییم چون ما عرضه نداریم فکری به حال اشتغال آن چند صد هزار بیکار احتمالی بعدی بکنیم، لذا همین که هست! شما باید وسیله مرگ خودت را به گران‌ترین قیمت از ما بخری! بخواهی یک خودروی خوب بخری ما چند برابر گمرکی برایت می‌بندیم، چنان که نابود شوی و دیگر از این فکرها به سرت نزند و بیایی سراغ همین تابوت ها... خدا می‌داند این ستم است! بس کنید این رویه ناقص و ناسالم را، بس کنید این سیاست وحشتناک را که امروز از عالم و عامی می‌دانیم شکست خورده و مایه عذاب ملت است. خودتان مرتب از کیفیت بد این تولیدات می‌گویید؛ از اینکه حتی بسیاری از خودروهای صفر از پس امتحانات ساده معاینه فنی برنمی‌آیند. هر سال تهدید می‌کنید فلان برندها را دیگر شماره‌گذاری نمی‌کنید، بسکه بد و بی‌کیفت و ناایمن هستند. بسکه هوا را آلوده می‌کنند. پس چرا باز هم با این مبلغ گران، ملت را مجبور می‌کنید تا آن‌ها را بخرند؟ این صنعت از بهبود خود ناتوان است و خیلی گران‌تر از استاندارد جهانی اداره می‌شود. چرا آن را به خاطر صنعت خود، بار جان و مال مردم کرده‌اید؟

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.