گیلان - علی باستی در نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش ، فناوری و فن بازار گیلان با اشاره به رویکرد اقتصاد دانش بنیان گفت : پژوهش باید هدفمند، ارزش‌آفرین و در خدمت تولید ملی باشد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری گیلان ، علی باستی رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان در حاشیه افتتاح  نمایشگاه فن بازار گیلان که با حضور تیم های استارتاپ ها برگزار شده بوداظهار کرد: بالغ‌بر ۳۵۰ طرح در ۳۰ غرفه نمایشگاه فن بازار گیلان از پنج دانشگاه و هشت موسسه و پژوهشگاه تحقیقاتی و چهار شرکت تحقیقاتی حضور دارند.

وی با اشاره به رویکرد جدید اقتصاد کشور مبنی بر اقتصاد دانش‌بنیان افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان منبع خوبی برای بروز خلاقیت و نوآوری دانش هستند و به همین منظور امسال از استارتاپ ها برای نمایش خدمات و ایده‌های خلاقانه خود در این نمایشگاه دعوت‌شده است.

وی عرضه و تقاضای تکنولوژی محصولات فناور و دانش‌بنیان را از دیگر اهداف نمایشگاه برشمرد و گفت در این نمایشگاه از سه دستاورد مهم رونمایی شده که نقش مهمی در بهداشت و صنعت ایفا می‌کنند.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان با اشاره به اختراع محصول آنتی باکتریال توسط شرکت‌های دانش‌بنیان گیلانی در این نمایشگاه تصریح کرد: این محصول ثبت اختراع‌شده و ثبت بین‌المللی آن نیز در حال انجام است و برای باکتریا زدایی از نور استفاده می‌شود که در سرویس‌های بهداشتی یا اتاق عمل می‌توان از این محصول استفاده کرد.

باستی به دومین رونمایی از اختراع شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه فناوری رشت اشاره کرد و گفت: قیمت شرکت دانش‌بنیان از یک دستگاه موتور ۸۰۰۰ رونمایی شده که صرفه‌جویی در هزینه، کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی همراه با نسل جدید وسایل شهری و بین‌شهری را داراست.

وی از رونمایی سومین طرح و محصول فناورانه تولید شرکت‌های دانش‌بنیان گیلان خبر داد و تصریح کرد: سومین محصول که امروز از آن رونمایی شد یک پرنده تولید شرکت دانش‌بنیان گیلانی است که با کاربری سم‌پاشی مزار کشاورزی تولیدشده و علاوه بر آن می‌تواند پردازش تصویر مجموعه‌های کشاورزی با هوشمند سازی که در آن صورت گرفته را نیز انجام دهد.

لازم بذکر است نمایشگاه فن بازار استان گیلان از ۲۴ لغایت ۲۷ آذر ماه از ساعت ۹ الی ۱۶ برای بازدید علاقمندان دایر است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.