معاون «عمر البشیر» رئیس‌جمهور سودان اعلام کرد که هدف البشیر از سفر به دمشق، ایجاد وحدت عربی است.

یک مقام سودانی: هدف عمر البشیر از سفر به سوریه ایجاد وحدت عربی است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «فیصل حسن ابراهیم» معاون البشیر در خصوص اهداف سفر البشیر به سوریه گفت که سفر البشیر به دمشق در راستای رهبری طرح ابتکاری مربوط به ایجاد وحدت عربی است.

طبق گزارش شبکه سودانی «الشروق»، ابراهیم در دیدار با جمعی از جوانان در خارطوم افزود که «سفر البشیر به دمشق همچنین با هدف عبور از بحران سوریه صورت گرفت.»

وی با اشاره به دخالت‌های بین‌المللی و منطقه‌ای در سوریه، بر ضرورت پایان دادن به درگیری در این کشور، درمان زخم‌های سوریه و تقویت اتحاد عربی تأکید کرد.

این مقام سودانی که منصب معاون رئیس حزب حاکم «المؤتمر الوطنی» را بر عهده دارد، همچنین از سوریه به عنوان کشوری که در خط مقدم رویارویی با رژیم صهیونیستی قرار دارد، یاد کرد.

سفر البشیر به دمشق با هواپیمای روسی امری طبیعی است

«خالد احمد محمد» سفیر سودان در دمشق می‌گوید که سفر البشیر به دمشق با هواپیمای روسی امری طبیعی است.

وی در مصاحبه با کانال «سودانیه ۲۴» تصریح کرد که «هیچ مانعی برای همکاری با کشور دوستی مانند روسیه و استفاده از هواپیمای آن برای سفر البشیر به دمشق وجود ندارد.»

سفیر سودان در دمشق همچنین اظهار داشت که سفر البشیر به دمشق یک اقدام کاملا سودانی بوده و طرح ابتکاری هیچ کشور دیگری نبود.

وی تأکید کرد که «سودان یک کشور دارای حاکمیت است و رهبران آن هر تصمیمی که به مصلحت کشور و جهان عربی باشد، اتخاذ می‌کنند.»

البشیر روز یکشنبه وارد دمشق شد و با «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه دیدار کرد.

وی در این دیدار تأکید کرد که تضعیف سوریه به معنای تضعیف قضایای عربی است و با وجود حوادث سال‌های گذشته، این واقعیت را نمی‌توان انکار کرد و سوریه علی‌رغم وجود جنگ بر اصول امت عربی پایبند بوده است.

«دمیتری بیسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه نیز اخبار مربوط به اینکه البشیر با هواپیمای «توپولف ۱۵۴» متعلق به وزارت دفاع روسیه به دمشق سفر کرده است، رد یا تأیید نکرد و تنها به خبرنگاران گفت که این سوال را باید از وزارت دفاع روسیه پرسید.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.