یکی از نمایندگان پارلمان آلمان گفت که با وجود تصمیم آمریکا برای خروج نیروهای خود از افغانستان و سوریه، حضور نیروهای آلمانی در این کشورها بی‌معنی است.

نماینده آلمانی حضور ارتش این کشور در افغانستان و سوریه را زیر سوال برد

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی از سوریه و افغانستان، واکنش یکی از سیاستمداران آلمانی را به دنبال داشت.

«امید نوری‌پور» از حزب سبز حضور نظامیان آلمانی در این کشورها را زیر سوال برد و  به روزنامه آلمانی «زاربروکر» گفت: «دیگر دلیلی ندارد که هواپیماهای تورنادو آلمانی در سوریه به پرواز درآیند.» آلمان با استفاده از این هواپیماها در عملیات شناسایی همکاری می‌کند.

وی افزود: «و در افغانستان هم حضور ارتش آلمان بدون کمک به وسیله حمایت،  راهبردی و روشنگری‌های آمریکا نمی‌تواند تداوم داشته باشد.»

آلمان در قالب ماموریت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با هزار و 300 نظامی در افغانستان حضور یافت. کشورهای عضو ناتو و هم‌پیمانانشان نیروهای امنیتی افغانستان را آموزش می‌دهند.

دیروز جمعه هم یک سخنگوی وزارت دفاع آلمان اعلام کرد که ماموریت این کشور در زمینه مقابله با تروریست‌ها، به صورت مستقیم تحت تاثیر تصمیم آمریکا قرار نمی‌گیرد.

چهارشنبه شب دولت آمریکا به صورتی غیرمنتظره اعلام کرد ظرف دو تا سه ماه آینده تمام نیروهای نظامی خود را از سوریه خارج و حملات هوایی در این کشور را هم پایان می‌دهد. ترامپ ابتدا گفت دلیل این تصمیم تحقق هدف شکست داعش است، اما روز پنج‌شنبه در توییت تازه‌ای گفت مبارزه با داعش وظیفه آمریکا نیست و این ایران، روسیه و سوریه هستند که به عنوان «دشمنان محلی داعش» باید با این گروه تروریستی مبارزه کنند.

کشورهای تضمین کننده آتش بس سوریه و برخی از معارضان در کنگره گفت‌وگوی ملی سوریه موسوم به نشست سوچی روسیه بر سر تشکیل کمیته بازبینی قانون اساسی در این کشور توافق کردند. این کمیته قرار است متشکل از ۱۵۰ نفر باشد؛ ۵۰ نفر از معارضان، ۵۰ نفر از دولت سوریه و ۵۰ تن دیگر نیز شامل افرادی خواهد بود که سازمان ملل آن‌ها را معرفی خواهد کرد.

منبع: فارس

انتهای‌پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.