امیر قطر چند روز بعد از ناآرامی‌ها در سودان با رئیس‌جمهور این کشور تماس گرفت و از وی اعلام حمایت کرد.

اعلام حمایت امیر قطر از رئیس‌جمهور سودان

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی»، امیر قطر در تماس تلفنی شنبه با «عمر البشیر»، رئیس‌جمهوری سودان از وی حمایت کرد.

طبق گزارش رویترز، دفتر ریاست‌جمهوری سودان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در جریان این تماس، شیخ تمیم ضمن ابراز اشتیاق برای حفظ ثبات و امنیت سودان اعلام کرد که کشورش در کنار خارطوم ایستاده و آماده است برای کمک به عبور سودان از این وضع نامطلوب هر آنچه لازم است را در اختیار این کشور قرار دهد.» 

سودان در روزهای گذشته صحنه تظاهرات‌ها و آشوب‌های ضد دولتی بوده است. در تظاهرات‌هایی که از چهارشنبه هفته گذشته در اعتراض به اوضاع اقتصادی دست‌کم ۲۲ نفر کشته شده‌اند. 

برخی از رهبران اعتراضات مردم را به درخواست برای برکناری «عمر البشیر» دعوت کرده‌اند.«محمد هاشم الحکیم» یکی از این رهبران است که با انتشار قطعه فیلمی در شبکه‌های اجتماعی از اعضای حزب حاکم خواست تا به خیابان‌ها آمده و برکناری البشیر را خواستار شوند.

 «فیصل حسن ابراهیم» معاون «عمر البشیر» به نقش رژیم صهیونیستی در برخی آشوب‌ها اشاره کرده و گفته عده‌ای از سودانی‌های آموزش‌دیده در فلسطین اشغالی عامل اغتشاشات هستند.

در همین حال برخی از تحلیلگران،احتمال آنکه متشنج شدن اوضاع در سودان ارتباطی با دیدار اخیر البشیر با با «بشار اسد»، رئیس‌جمهور سوریه داشته باشد را منتفی نمی‌دانند. 

رئیس‌جمهور سودان ۲۵ آبان‌ماه در کاخ «الشعب» با همتای سوریه‌ای خود دیدار و با وی درباره تقویت روابط دو جانبه و تحولات سوریه و منطقه بحث و تبادل نظر کرد.

ناظران می‌گویند چنین دیدارهایی مطلوب محور سعودی-امارات که مهم‌ترین حامیان تروریست‌های در حال پیکار با دولت سوریه بوده‌اند، و شریک جدید آنها رژیم صهیونیستی، نیست.  

منبع: فارس

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.